Det största tabut

Mer
3 år 4 månader sedan #1305724 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Det största tabut

Rhododendron skrev: Jag känner mig underlägsen som inte kan ta livet av mig.

Har gjort tre tafatta försök att ta livet av mig med överdoser. Varje gång vaknade jag igen.

Jag vet inte hur man gör, mentalt eller biologiskt. Trots att mitt liv är förstört så vill jag inte överge min kropp.

Men, alla dör. En dag blir det din och min tur. Jag längtar. Hav tålamod.


Om jag förstått rätt bor vi bägge i Götet om du vill, kan vi träffas, gör inget dumt. Du bör lyssna på Geta, när hon säger att det blir bättre med åldern, ty det stämmer. Dock hinner du inte att förbättras om du själv avkortar ditt liv. Det är aldrig av högre makt, tvärtom den som tar sitt liv är av hävd inte välkommen in i en kyrka och förr fick de inte ligga i vigd jord på begravningsplatsen utan fick ligga utanför begravningsplatsen. Den som kommer med de tankarna till dig kommer inte från varken Gud eller Jesus, de tankarna kommer från den onde.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 4 månader sedan #1306041 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Det största tabut
Clozapine brukar ges vid självmordstankar och mot självmord. Självmorden minskar med 40 % med det. Clozapine har också antidepressiv effekt.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 3 månader sedan #1312606 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Det största tabut
"Du blev inlagd på grund av försämrat mående med ökade rösthallucinationer. Du även haft (sic!) tankar på att avsluta livet". Jaha, jag hade tydligen pratat om självmord, det har jag förträngt. Jag vill inte bli ansedd som en som söker uppmärksamhet som tjatar om självmord.
Mer
3 år 3 månader sedan #1312743 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Det största tabut
Hade du slarvat med att ta Clozapinet? Du brukar hoppa över det. Clozapine har antidepressiv effekt och minskar självmordstankar och självmord.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 3 månader sedan #1312748 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Det största tabut
Jag blir trött om kvällarna och lägger mig för att sova en stund och sover ofta hela natten. Det är därför jag blir utan medicin. Det var likadant under min senaste inläggning att jag ej tror att jag kommer att kunna somna, men brukar göra det fullt påklädd vid nio, halvtio.
Mer
3 år 3 månader sedan #1312752 av krokus
Svar från krokus i ämnet Det största tabut
Fantasio,
du får väl börja ta Clozapine tidigare på kvällen, vid 20-tiden eller så.