Polishämtning

Mer
9 år 10 månader sedan #675473 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Polishämtning
Han är snäll sade patrullen som först fann mig ståendes vid en hållplats kl 5.00 en morgon och jag hade kastat bort plånboken flera meter ifrån mig. De sade det till piketen som kom och tog med mig och de satte mig i förvaring i en cell på polishuset för att utrannsaka vem jag var och de fikade under tiden. Detta för jag hade inte med mig något ID eller körkortet. Sedan körde de upp mig till psyket på Sahlgrenska och dit kom en ambulans och körde mig till Lillhagen för inläggning.

Poliser har aldrig utövat våld på mig, vid något tillfälle, även den gången jag var misstänkt för att ha hotat en vakt vid hotell Eggers med kniv, det dök upp en fem, sex polisbilar där jag och kompisen stod med nyinköpta revbensspjäll och öl vid Gustav Adolfs torg och väntade på min buss hem till mig. Jag fick åka med piketen den gången också och de körde först mot polishuset, men ändrade sig och körde fram till hotell Eggers och visade upp mig för vakten där, som bara skakade på huvudet och de släppte mig. Den kvinnliga polisen som satt i framsätet gav ytterst motvilligt tillbaka påsen med revbensspjäll och öl... :rotfl Kompisen kom springande från Gustav Adolfs torg och därefter åkte vi bussen hem till mig

Har tidigare varit nära granne med tre poliser där jag bodde förut, en av dem hjälpte mig t.o.m att flytta hit där jag nu bor. Bor även nu granne med en polis!

Mitt förhållande till främmande makt är gott! 8O :rolleyes: :angel

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 10 månader sedan #675481 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Polishämtning
Ja, jag tror de flesta poliserna här i stan känner till mig? Dom är jobbiga rätt i huvudet på mig, spydiga och sarkastiska för det mesta! Minns en gång, grannen ringde på min dörr mit i natten, jag gick upp och ut och rökte runt garaget, vid en annan parkering stod en bil med ngn i, jag demonstrerade att ngn hade väckt upp mig. Gick in och satte på teven, efter en ganska lång stund fick jag en ingivelse (mådde jävligt dåligt då) att öppna entrédörren, och där kom bilen med en person i full polismundering och bara körde förbi, han skrattade. Jag skrek snutjävel. Jag tror grannen var misstänkt för narkotikabrott? Eller så hade hon väl anmält mig för ngt. Det är lite problematiken för mig, folk går bakom ryggen på mig!

Vars är världen på väg?
Mer
9 år 10 månader sedan #675491 av Geta
Svar från Geta i ämnet Polishämtning
Jag har inte någon aning om vad det finns för poliser här i stan. De känner nog inte till mig heller.
Brukar gå förbi polishuset nästan varje dag.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 10 månader sedan #675506 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Polishämtning

Vars är världen på väg?
Mer
9 år 10 månader sedan #675514 av Geta
Svar från Geta i ämnet Polishämtning
En gång när jag gick förbi polishuset var det en tjej som kastade sina skor mot kameran som sitter vid dörren.
Hon var ensam men svor och domderade.
Mer
9 år 10 månader sedan #675523 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Polishämtning
:rotfl

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum