Hur ar era liv?

Mer
8 år 9 månader sedan #755443 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur ar era liv?
Ibland får man acceptera att man inte längre orkar arbeta. Det kan sitta långt inne.
In i det sista försökte jag också hålla skenet uppe. De fick pensionera mig med tvång.
Mer
8 år 9 månader sedan #755454 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Hur ar era liv?
Jag spelade halvprofssionellt i ett band för 13 år sedan. Vi spelade på bröllop, personalfester och pubar. Jag livnärde mig på det på halvtid och halvtid som lagerarbetare. Man fick slita hårt med musiken och mycket repningar. Vi repade nog 4-5 ggr i veckan och lade ner det tillslut. Att vara ny musiker på heltid idag går inte. Band som Black Sabbath, Toto och Rammstein tex som börjat vid rätt tid är välkända stora band med bra musiker. Dom fyller fortfarande stora arenor med folk eftersom dom är kända sen tidigt. Det är deras levebröd idag. Men kommer man upp med ett nytt bra band och gör mycket bra låtar så är det för få som känner till en. När man lägger ut sin musik när plattan är klar så laddar dom flesta ner den eller går in på Spotify. Skivbranchen är mer eller mindre död idag! Om man ska överleva som musiker i dom flesta fall så behöver man vara stor innan den illegala nedladdningen påbörjade.
Mer
8 år 9 månader sedan #755457 av Kiwi
Svar från Kiwi i ämnet Hur ar era liv?
Men jag har hort att du kan livnara dig pa att vara cover band.
Mer
8 år 9 månader sedan #755458 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Hur ar era liv?
Det krävs enormt mycket sålda plattor som nytt band för att anlita ett livecrew med folk som hjälper till att bygga upp scener, ljudtekniker och anlitade människor som jobbar med vissa bakgrundsljud. Sen krävs det pengar för att anlita bakgrundsmusiker/sångare och rökpyroeffekter.
Mer
8 år 9 månader sedan #755463 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Hur ar era liv?

Kiwi skrev: Men jag har hort att du kan livnara dig pa att vara cover band.


Det enda som funkar med musiken idag är att ha det som hobbyverksamhet. Känner många duktiga musiker som jobbar heltid på sina arbeten och spelar lite då och då på krogar. Dom får kanske en tusenlapp per person en gång i månaden. Mer än så är det inte här i stan!
Mer
8 år 9 månader sedan #755465 av Kiwi
Svar från Kiwi i ämnet Hur ar era liv?
Var bor du?