Hur ar era liv?

Mer
8 år 9 månader sedan #755681 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Hur ar era liv?

Vilja skrev: Blev våldtagen som 7-åring. Började missbruka benzo och tjack som 14-åring. Pojkvän tog livet av sig, blev diagnostiserad med PTSD. Andra pojkvän misshandlade och slog mig. Växte upp med alkoholister och missbrukare. Har inga vänner. Är bipolär och schizoaffektiv. Är nu väldigt apatisk och isolerad.


Du verkar gått igenom mycket! Men försök att släpp det som varit och gå vidare. Man kan inte förändra historian ändå, hur jävligt det än är. Hoppas att ditt liv får en kick i den positiva riktningen nu framöver istället!
Mer
8 år 9 månader sedan #755685 av tequilarose
Svar från tequilarose i ämnet Hur ar era liv?
Maslows behovstrappa är byggd på mekanikerna bakom dagens moderna västvärldens behov. Vi är övergödade dör av fetma som aldrig förr och konsumerar sönder planeten totalt fanimej. Medans i u-länder folk svälter ihjäl? Tänk om och tänk rätt. Jag personligen förkastar maslows teori så in i helvete som en bara kan göra över huvud taget. Jävla skitteori.... Bajarövhål


Tack notWoodstock
Mer
8 år 9 månader sedan #755813 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur ar era liv?
Vilja,

Om du känner dig ensam och isolerad finns RSMH-lokaler, Fontänhuset och kommunala träfflokaler. Sedan kan det finnas kontaktpersoner och kontaktgrupper med aktiviteter, där man får träffa andra. Sysselsättning kan fås hos kommunen. Du borde be om Personligt Ombud, som kan ordna sysselsättning åt dig. Kommunen erbjuder Personligt Ombud gratis.
Mer
8 år 9 månader sedan #756024 av Kiwi
Svar från Kiwi i ämnet Hur ar era liv?
Nissegossen:

Tack sa mycket! :)
Mer
8 år 9 månader sedan #756221 av Vilja
Svar från Vilja i ämnet Hur ar era liv?

Admin1 skrev: Vilja,

Om du känner dig ensam och isolerad finns RSMH-lokaler, Fontänhuset och kommunala träfflokaler. Sedan kan det finnas kontaktpersoner och kontaktgrupper med aktiviteter, där man får träffa andra. Sysselsättning kan fås hos kommunen. Du borde be om Personligt Ombud, som kan ordna sysselsättning åt dig. Kommunen erbjuder Personligt Ombud gratis.


Jag har försökt gå till träffpunkter och sådana lokaler men det har aldrig varit något för mig, jag följer heller inte med på aktiviteter som gruppboendet ordnat. Jag vet inte riktigt varför, jag har inte social fobi (längre), men det är nåt som sätter stopp. Men ska kolla upp det med Personligt Ombud. Tack!
Mer
8 år 9 månader sedan #756263 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur ar era liv?
Kanske har du negativa eller kognitiva symptom för det kan göra att man undviker sällskap. Det kan vara jobbigt att umgås med folk också för det tar stor hjärnkapacitet. Det finns kognitiv träning man kan få av psykiatrin, som kallas IPT-k och består bl.a av minnesträning. Ger kanske 30 % förbättring. Sedan finns Socialfärdighetsträning, där man får lära sig att umgås med folk.