Hur ar era liv?

Mer
8 år 9 månader sedan #756371 av Kiwi
Svar från Kiwi i ämnet Hur ar era liv?
Maslows behovstrappa tycker jag ar bra. Jag har till och med namnt det till socialen och personligt ombud, att de borde folja efter det. Du behover ju forst mat och boende och allt det och sedan allt det andra for att ma bra.
Mer
8 år 9 månader sedan #756424 av tequilarose
Svar från tequilarose i ämnet Hur ar era liv?
Enligt maslows trappa är vi totalt fan i mej misslyckade individer och kommer alltid att i 99 % av fallen vara? Nej förresten enligt maslows trappa är 1 % lyckade - men de flesta människor godtar maslows teori. Jorden var platt en gång i tiden... HAHAHAHA
Mer
8 år 9 månader sedan #756516 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur ar era liv?
Tycker att det går att leva utan att ha tagit alla kliv i Maslows trappa.
Mer
8 år 9 månader sedan #756518 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Hur ar era liv?
Mer
8 år 9 månader sedan #756519 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur ar era liv?
Den här filmen av Maria Blom såg jag:

www.aftonbladet.se/nojesbladet/f ... 8311514.ab
Mer
8 år 9 månader sedan #756525 av tequilarose
Svar från tequilarose i ämnet Hur ar era liv?
Det är inte så konstigt iofs att psykfall många av oss inte förkastar populära psykologiska teorier då vi är i beroendeställning till psykologer och psykiatriska läkaren pga vår psykiska ohälsa. Vi ät subjektiva i våra bedömningar ty människan eller barnet i en är naiv då vi håller fast i vår bekväma tro att konceptuella ideer ska hjälpa oss pga vi har matas in att vi ska vara så narcissistiska som tex med här med maslows trappa metaforiskt talat som inte alla tänker på via media och därtill att vi lever i ett informationssamhället idag att allting är som det ska vara om inte det upprätthålls är vi rädda för straffåtgärder inom olika sociala pch psykologiska typer - skolan har ju som motto kunskap är makt vilken är en väldigt extremt populär indoktrinering - därför bla har vi en övertro och tar förgivet att kompetens finns hög grad och lika brett när någon har titel och säger nåt och det nämnda bekväma rollen överlåter vi tänkande till andra. Vilket inte alltid överensstämmer med verkligheten! Och om dem är idiotiska rent av farligt det kan vi inte avgöra själva och det är just det som är en del av det jag nämnde i tidigare inlägg att dagens samhällsmekanik. Folk blir via media, musik, film, nyheter, internet, proffesseror, alltså utbildningar indoktrinerade att inte tänka själva. Lär dej tänka självständigt!

Kort sagt försöker du låtsas vara normal är du idiot för ingen är normal med dagens snäva normer och snedvridna ideal och stela regler. Du är och kommer alltid vara unik som precis alla andra hur mycket du slår på automatiken för att bli en mekanik som inte tänker själv och ska prestera och vara mycket duglig och rejält nytta! Vad är norm om inte mer än anpassning? Tänk själv....


För att du ska lyckas låt allting flyta på och var bara dej själv och missa inte din chans. Man behöver ingen jävla maslows trappa för att förstå det.


Ps jag är så trött på dessa egosar som ska vara så jävla lyckade.... Välkommen till bisarra hollywood fyllan efterfesten är hemma hos dej med oscarsstautetten i handen.