Militärtjänstgöring

Mer
4 år 5 månader sedan #1204985 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Militärtjänstgöring
Det är höga krav för att bli pilot och få klarar det. Inget att vara besviken över. Allt är inte så bra som det verkar. Det finns negativa saker,
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1205005 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Militärtjänstgöring
Jag minns inte vart jag mönstrade. Jag ville helst till Ubåt, men de tog bara kockar därifrån jag mönstrade. Så det blev röjdykardivisionen. I Marinen så får man tillskrivet sjötid som man har i sin sjöfartsbok. Det var en merit då jag var utbildad matros och skulle jobba till sjöss. Men jag hata det yrket och önskar att jag gjort lumpen i arme´n istället. Så jag hade fått skjuta mer. Det var inget pangande alls där jag låg. Inom marinen finns inga repmånader. Kanske lika bra det..


Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 4 år 5 månader sedan by zoegas.
Mer
4 år 5 månader sedan #1205006 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Militärtjänstgöring
Jag gjorde lumpen som sjukvårdare. 10 månader, glad jag sluppit repövningar.

/Dave
Mer
4 år 5 månader sedan #1205129 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Militärtjänstgöring

Admin1 skrev: Det är höga krav för att bli pilot och få klarar det. Inget att vara besviken över. Allt är inte så bra som det verkar. Det finns negativa saker,


Skal man ansvarsfulle jobber er det essensielt at man kan ivareta ansvaret.
Mer
4 år 5 månader sedan #1205130 av Geta
Svar från Geta i ämnet Militärtjänstgöring
Om man ska jobba som yrkesmilitär är det väl det första att man kan ta hand om sig själv.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1205135 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Militärtjänstgöring
Det blir ekstremt tydelig i jobber som militær og politi, men på alle arbeidsplasser gjelder jo dette. Det er umulig å samarbeide om man ikke kan arbeide. Derfor er dette med integrering av handicappede og psykisk syke med restarbeidsevne i yrkeslivet på en måte irrasjonelt. Man kan klage på at det er for mange psykisk syke bosatt i kommunene som står utenfor arbeidslivet. Men hver gang dette kommer opp, bruker jeg alltid å spørre: "Hvor tror du slike mennesker var i 1950?"
Last edit: 4 år 5 månader sedan by IngeF.