Militärtjänstgöring

Mer
4 år 5 månader sedan #1205541 av Kloppe
Svar från Kloppe i ämnet Militärtjänstgöring
Själv hade jag just kommit ur min första (kraftigaste) psykos (drogutlöst), när det var dags för mönstring. Jag fattade inte någonting av IQ-testet. Var helt i en annan värld.
Jag sa till psykologerna att jag rökte hasch, så det var nog ingen idé att göra värnplikten. Fick också frisedel.
Alla mina kompisar på den tiden fick frisedel, och även min bror.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1205552 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Militärtjänstgöring

Admin1 skrev: Jag hade nog kunnat få ett jobb i försvaret med grad överste, men jag var egentligen inte intresserad av det. Det var för lite frihet i försvaret för att passa mig. Jag vill vara fri.


Har gjort lumpen, vid mönstringen gjorde vi ju test och efteråt tittade psykologen på mig, jag såg på henne att hon var sprick färdig av vad hon hade att berätta, jag sade det behövs inte. snopet kanske för någon, jag blev uttagen till underbefälsutbildning samma år inte länge efter skolan åkte jag in på en tre månaders befälsutbildning.

Efter det anlände de andra värnpliktiga, så den utbildningen hade gärna fått gå mig förutan varmt som skam och det blev inte bättre då de på hela utbildningsfältet körde en lastbils dyngspridare med någon spillolja någon ville ha bort för att binda dammet som annars skulle göra att vi andades damm när vi cyklade, men hellre det en den oljeskiten de spred ut. som troligtvis var miljöskadligt.

Ja, jag blev gruppchef och vi var 16 man i gruppen inklusive jag själv. Vi hade både gnisten, men han hade inte vi men han följde oss samt motorcykel ordonnansen, vilken den troppen jag var då som vår tropp stod under till en början fänrik, men under utbildningen slopades Fänrik som grad och han blev löjtnant och var direkt under kompanichefen som var kapten för kompaniet.

Så det vår Löjtnant gjorde han tog plats bakpå motorcykel ordonnansen bakpå han körde fram och tillbaka längs marschvägen när vi cyklade, jag var tvungen att hålla kollen på min grupp och om det var så var det den som var svagast den satte agendan för vi kunde inte lämna honom, mitt jobb var ju att hålla samman gruppen.

Samt se till att de order de fått att de följde direktiven . De lydde jag behövde bara säga en gång det är en order, ett ord jag aldrig velat tala med min mun. Jag kan skriva en bok om detta men just nu får det vara nog.

På repmånaden den var då inte en tropp utan fullskalig pluton och det var den gången på ett stabskompani med bataljonschefen med fältsjukhus, de andra hade redan gjort repmånad innan jag hamnade där då hade de landsatts med helikopter med kanon och allt. Vete fan varför jag hamnade där.

Jag ansökte efteråt om vapenfri tjänst, det blev att jag slapp och fick frisedel, istället sökte jag mig till civilförsvaret och där om jag säger vapen åker ur fortare än kvickt vi får inte använda vapen men jag tror jag fortfarande är krigsplacerad i min lägenhet. Jag stoppar där spionen lägger puzzel.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 5 månader sedan #1205575 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Militärtjänstgöring
Det jag minns är:
Styrka 3 (kvinnor snitt på 1)
Fysik 4
Datortest 8
Befälslämplighet bästa

Max på testerna är 9. Fick bara närsynt på hälsodeklarationen. Inga psyk.
Mer
4 år 5 månader sedan #1205578 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Militärtjänstgöring
Jag tror inte psykologen fick säga vilken IQ man hade på testet för ingen jag känner har fått reda på det. Men psykologen frågade mig om jag tänkte bli forskare. Hade ingen tanke på det eftersom ingen jag kände var forskare. Rena UFO tanken.
Mer
4 år 5 månader sedan #1205579 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Militärtjänstgöring
Tror du Admin att du skulle klara Fallskärmsjägarna när du var ung och vältränad?
Mer
4 år 5 månader sedan #1205580 av memphis
Svar från memphis i ämnet Militärtjänstgöring
Min storebror var fallskärmsjägare. Han är en "typ A" - människa. Skulle alltid vara bäst på allt. Ja inte nu längre då, han är ju 48 år. Han boxade också landslaget i boxning. Gav alltid allt och skulle alltid vara bäst.