Militärtjänstgöring

Mer
4 år 5 månader sedan #1205182 av Geta
Svar från Geta i ämnet Militärtjänstgöring
Sverige är också på dekis. Det går inte så bra längre.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1205203 av Pg
Svar från Pg i ämnet Militärtjänstgöring
Jag gjorde lumpen som motorredskapsförare. En gång skulle vi byta kedjor eller nåt på vintern och var tvungen köra utan kedjor en sträcka. Just vid en entré jag körde förbi stod två befäl och just då släppte greppet på hjulen så jag for runt 360 grader. Dom såg förvånad ut, men jag körde bara vidare låtsades som att inget hänt. Tur att jag inte kraschade in i dom eller nåt. Hehe

Körde en L90 tror jag det var traktor.
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Admin1.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1205491 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Militärtjänstgöring
Kanske någon här har hört talas om "eldsignalering ropa". Tänker främst på Admin1. Det sköts skarpt på Inf-SS (i Kvarn låg det) och i Älvdalen. Både med haubits och granatkastare. Kalibern var åtta respektive tolv centimeter på granatkastarna. En granat från dem ville man ju inte ha på huvudet så det gällde att man var noggrann.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1205528 av Richard
Svar från Richard i ämnet Militärtjänstgöring
Jag var generalmajor... :roll:




Nä, men de ville inte ha mig. Var o mönstrade, fick 8 på IQ-testet, sen prata med en psykolog, eftersom jag hade kryssat i rutan "Har kontakt med psykiatrin". Sen kunde jag köra hem. Men hade egentligen velat bli radartekniker.
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Richard.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1205529 av memphis
Svar från memphis i ämnet Militärtjänstgöring

Geta skrev: Vi kostar nog minst och är till minst besvär om vi bara har sjukersättning eller ålderspension utan någon sysselsättning.


Såg en kille på tv (förståndshandikappad) som hade sysselsättning , men skulle förlora den. Han var väl för dyr i drift.
Last edit: 4 år 5 månader sedan by memphis.
Mer
4 år 5 månader sedan #1205537 av Geta
Svar från Geta i ämnet Militärtjänstgöring
Läste idag ett debattinlägg av en läkare om hur mycket en person med Downs syndrom kommer att kosta för familjen.