Klantskalletråden

Mer
3 år 7 månader sedan #1277555 av Lejonhjärta
Svar från Lejonhjärta i ämnet Klantskalletråden
Skön tråd!

Precis som Geta ovan, så råkade jag faktiskt somna en gång när jag höll på att koka potatis. De blev ett gäng torrkokade o rykande klumpar till slut så de hamnade ute på balkongen en stund för att ryka av sig. Farligt, men så här efteråt så kan man ju skratta lite åt det... :P
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1277585 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Klantskalletråden
Torkade mina träningsbyxor i micron så de började smälta (syntet).

Badade i somras med min mobil i en vattentät magväska, som jag lyckades att inte stänga ordentligt så vatten läckte in och mobilen blev förstörd.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 7 månader sedan by Zoidar.
Mer
3 år 7 månader sedan #1277595 av krokus
Svar från krokus i ämnet Klantskalletråden
På ett jobb jag hade för ca 10 år sedan, monterade jag nån pryl och glömde nån detalj. När jag var nästan klar upptäckte jag att jag hade glömt den där detaljen och fick öppna upp prylen.

Sen skulle jag skära nån plastgrej som satt fast i prylen, med en kniv. Misslyckades såklart, hade sönder prylen och vågade inte säga något till min kollega, så jag slängde den i brännbart. :va?

Sen började jag gråta när jag insåg att reservdelarna inte skulle räcka till en ny pryl. Kollegan sa till slut "det gör inget, de kostar typ 50kr", efter att jag berättade vad jag hade gjort.

När jag var 14-15 och tyckte att min bh luktade svett tvättade jag den lite snabbt i handfatet, men då var den ju blöt. Jag kom på den briljanta idén att lägga den på en spisplatta. Det blev brännmärken på bh:n. Den började iaf inte brinna. Wow.
Mer
3 år 7 månader sedan #1277600 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Klantskalletråden
:rotfl

Underbar tråd! Jag har också somnat ifrån spisen på. Det var då jag bodde i studentkorridor. Hade varit ute och partajat när jag kom hem vid 2-3-snåret. Hungrig som jag var gjorde jag i ordning några varma mackor stoppade in dem i ugnen och gick och skulle "vila" under tiden. Vaknade inte förrän vid åttatiden och då var det rena Lützen. Stapplade ut i köket och där låg de: tre kolsvarta och blanka kolbitar.

Sedan, vid mitt första jobb, var jag i s k personalköket på Ackis. Där lagade vi maten till personalen som kom till stora matsalen. Men flera pinsamheter inträffade. En gång somnade jag på soptunnan när jag höll på med salladen, hade festat hela natten och gått direkt till jobbet. Men det förät man mig för.

Senare så skulle jag transportera en hög med efterrätter från personalköket till kallskänken. Men hur det nu var kom sig förlorade jag kontrollen över rullbordet och det störtade ner i en svacka i golvet. Efter detta omplacerades jag till rullande bandet för att duka patientbrickorna.

Jag har även uttryckt mig väldigt klantigt men det håller jag tyst om.
Mer
3 år 7 månader sedan #1277611 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Klantskalletråden
För några år sedan var jag med i en grupp där vi hade teaterövningar. Under en av dessa övningar så råkade jag kasta mig ner på en stol med sådan kraft att byxorna sprack i form av en gigantisk reva tvärs hela rumpan. 8O

Eftersom jag satt mitt i rummet med gruppen omringad runt mig så förstod jag att det var kört. Så jag ställde mig upp och visade min lilla olyckshändelse för alla i rummet. Det blev inga fler teaterövningar den dagen för ingen kunde sluta skratta....
Mer
3 år 7 månader sedan #1277619 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Klantskalletråden
Zoidar,
Försökte du torka mobilen?