Min arga mamma

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 4 månader sedan #1116612 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Min arga mamma
Mamma vet allt! Jag kallade henne "oraklet på Delfinvägen" förut. Jag hade en rätt enfaldig fråga om en kompositör och då googlar jag inte, jag ringer mamma. Sen testade jag henne, satte henne på det hala, men svaret kom direkt. "Chopin" var rån Polen. Hon gjorde nåt av sin gudagåva. Men fortfarande rätt arg (på oss medelmåttor). Den man älskar agar man?
Mer
5 år 4 månader sedan #1116640 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Min arga mamma
Förlåt, släpp och gå vidare, det som varit, är det inte igen. Det är viktigt att förlåta, men efter det släpp och gå vidare, samt om ni inte kan förlåta, vem kan annars göra det med er själva?

Livet är för kort för att vara bitter på det som varit, i alla fall för mig. Jag har försonat det som varit och har gått vidare

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 4 månader sedan #1116659 av Geta
Svar från Geta i ämnet Min arga mamma
Det lättar med åren. Mammor är ofta arga och bittra. De lägger ner en massa arbete på familjen, som de sällan får tack för. Tänk bara på julfirandet.
Mer
5 år 4 månader sedan #1116662 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Min arga mamma
Min mamma är arg ibland. Det är jag oxå. Det här man rätt att vara. Det man känner det känner man.
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1116691 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Min arga mamma
Min mor är död sedan många år, dessutom senil de sista 13 år på äldreboende. När hon inte ville leva längre vägrade hon äta och dricka. Hon drack en medicin mugg med vatten. personal förordade palliativ vård, en vecka senare var hon död. Hon dog det år hon skulle blivit 92 år

I sin krafts dagar var hon arg på allt fel bemötande, men väldigt givmild mot de som hade det sämre och sade kan man inte hjälpa, skall man i alla fall inte stjälpa

Bad någon om mat, lagade hon till en måltid utan prut

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 4 månader sedan #1116692 av Miika
Svar från Miika i ämnet Min arga mamma
Min mamma är guld värd