Vad ska jag göra

Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1210532 av memphis
Svar från memphis i ämnet Vad ska jag göra
Det beror ju på din situation. Är du frisk och arbetsför behöver du ju inte bry dig om vad läkarna säger. Men nånting säger mig att du befinner dig i en situation, tex rättsligt, där läkarnas ord ska användas vid rättegång. Eller är du i en situation där du vill ha sjukpenning, då är schizofreni en ganska tung diagnos att komma med. Det beror helt på vad du vill med en eventuell diagnos. De första åren jag var sjuk brydde jag mig lite om vad det stod på sjukintygen. Det var inte viktigt för mig då. Men för andra är det väldigt viktigt, som det kanske är för dig. Stå på dig! Begär att få träffa en annan läkare.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by memphis.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1210565 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad ska jag göra
För att du skall tvångsvårdas krävs det ett s.k. två läkarintyg och dessutom krävs det en rättegång där du själv för din talar eller ett juridiskt biträde som kan föra din talan. läkare måste kunna intyga att du är sjuk då att du måste vara inlagd på sjukhus

Men, du kanske inte ännu kommit så långt. I nuläget vet jag för lite om både dig och om du är sjuk och då diagnosticerad med Schizofreni

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 4 månader sedan #1210622 av mormor1
Svar från mormor1 i ämnet Vad ska jag göra
Jag tvångsvårdas nu i öppenvården. Jag bodde tidigare på ett boende och vad som hände när jag där slutade ta(vägrade ta) medicin kan jag bara beskriva som att jag blev överfallen. Dom hävdade att jag blev "misstänksam" när jag slutade ta medicin vilket är dumheter. Jag vill bli av med medicinen läkarna och tvångsvården.
Mer
4 år 4 månader sedan #1210623 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad ska jag göra
Hur länge har du haft kontakt med psykiatrin? Hur hamnade du på boendet? Var det ett gruppboende?
Mer
4 år 4 månader sedan #1210637 av mormor1
Svar från mormor1 i ämnet Vad ska jag göra

Admin1 skrev: Hur länge har du haft kontakt med psykiatrin? Hur hamnade du på boendet? Var det ett gruppboende?

Jag har haft kontakt med psykiatrin sen tonåren men den kontakten har sett mycket olika ut genom åren vilket jag inte tror dom är medvetna om. Tex gör den groteska viktuppgången att jag mår mycket dåligt med tanke på att jag vårdades i tonåren för en ätstörning som gjorde att jag vägde 40kg. Dom bestämde sig för några år sedan att jag hade schizofreni. Innan det var det en personlighetsstörning jag hade. Jag vet inte vad boendeformen kallas. Någon bokstavskombination. Det var läkarna som hade sagt att jag inte kunde bo själv. Jag vet inte om jag hade något val. Jag äger en lägenhet tillsammans med min far och efter att ha rådgjort med en jurist skickade min mor och jag ett skriftligt krav att jag skulle få tillgång till lägenheten.
Mer
4 år 4 månader sedan #1210641 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad ska jag göra
Du är alltså ingen nybörjare i branschen.