Apatisk...

Mer
15 år 6 månader sedan #156297 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Apatisk...
Libellule,

Hur skulle det vara att ta upp skrivandet? Det kanske kan bli dikter eller sagor för barn, eller bara dagboksanteckningar... men något... som du kan känna dig lite nöjd med...
Mer
15 år 6 månader sedan #156314 av Libellule
Svar från Libellule i ämnet Apatisk...

Hur skulle det vara att ta upp skrivandet?

Det är något jag drömt om i hela mitt liv, och skriver dagbok rätt utförligt, men jag vill skriva något som andra vill läsa. Jag har ju skallen full av ord, men vet inte hur jag ska sätta ihop dem till meningar... med ett vettigt innehåll dessutom.
Mer
15 år 6 månader sedan #156318 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Apatisk...
Dator är en jättebra hjälp... skriv ned fraserna... och utveckla dem efter hand...

Du skriver mycket fint i dina inlägg här...
Mer
15 år 6 månader sedan #156346 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet Apatisk...
Mycket riktigt så var det zoloft som jag åt då.
Det var inte då jag reste mig upp utan då när som helst. Jag kunde vara ute och gå, springa eller bara sitta och titta på tv som jag tuppade av.

Har dock diskuterat preparatet citalopram med min läkare. Någon som har erfarenheter kring detta läkemedel?

mvh q.l
Mer
15 år 6 månader sedan #156358 av Projek
Svar från Projek i ämnet Apatisk...
Hej Q.L.

Äter citalaproman som är samma som cipramil, brukar skratta o så men i en dålig period så sluttade jag och jag fick cipramil och började skratta igen. Äter lägsta dosen. Annars märkte jag ingen skillnad. Många får problem med sexualiteten men de kan bero på hur man mår.

Projek
Mer
15 år 6 månader sedan #156369 av Judalon
Svar från Judalon i ämnet Apatisk...

Q.L skrev: Mycket riktigt så var det zoloft som jag åt då.
Det var inte då jag reste mig upp utan då när som helst. Jag kunde vara ute och gå, springa eller bara sitta och titta på tv som jag tuppade av.

Har dock diskuterat preparatet citalopram med min läkare. Någon som har erfarenheter kring detta läkemedel?

mvh q.l


Jag fick kraftig paradoxal ångest på citalopram.
Zoloft funkade hyfsat men jag fick en sån jävla huvudvärk som gjorde att de fick byta medicin. Gränsen mellan 100 mg - 110 mg var helt makalös. 100 mg ingen huvudvärk, 110 mg sängliggande med huvudvärk.