Apatisk...

Mer
15 år 6 månader sedan #155816 av Pippi
Svar från Pippi i ämnet Apatisk...
Jag får inte alls igång mig själv. Jobb ok, sen är det gonatt och hemma. Inget jobb, bara gonatt och hemma. Det känns fruktansvärt och jag är så less på det!
Visst, planer om allt på kvällen och natten, dan efter är håglösheten tillbaka med full kraft.
Någon har byggt en mur ovanpå tröskeln.

Hatar denna apati som jag inte rår på. :cry:
Mer
15 år 6 månader sedan #155819 av Libellule
Svar från Libellule i ämnet Apatisk...

Jobb ok, sen är det gonatt och hemma

Skönt att höra att man inte är ensam. Om ni anade vad frustrerad min nye pojkvän är...
Mer
15 år 6 månader sedan #155820 av Pippi
Svar från Pippi i ämnet Apatisk...
Libellule,

"Kan vi inte hitta på nåt...du vill aldrig göra nåt..." :evil:

Fast det låter väl så när man har varit tillsammans ett tag. Nykär säger han kanske inte så hårda ord.
Min däremot...
Nu har jag lärt mig att vill jag inte så vill jag inte! Gör nåt själv säger jag.

Hatar ändå apati!!!!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 6 månader sedan #155823 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Apatisk...
Vore det en idé Pippi att omvandla kvällspiggheten till en drivande kraft på dagen, då är du väldigt beroende av insomningsmedel och riktiga sömnmedel, som inte påverkar dig hela morgonen? Eller du kanske ska släppa dina krav att det är på kvällen och natten man ska leva? Viktigt med en struktur, du har ju jobbet, där du kopplar ifrån dig själv. Eller kanske du ska söka dig till nattpatrullen? Om man inte kan jobba morgon, då kan man lika gärna jobba natt, det kan vara tråkigt, bara man inte känner att man genomlider livet. Din apati är nyckeln till att dyrka upp låset. Lyssna inte så mycket på andra, jag har upptäckt att man får bara olika råd av olika människor, bättre att skapa ett medelvärde eller en kompromiss för att kunna leva själv. Jag har inte nyckeln till relationer, jag upptäcker att jag måste värja mig mot olika kommandon, vilket för mig innebär en viss form av tvångstanke, att allt jag tänker måste jag visa upp offentligt, det kan låta som en sorts apati, men är det inte, letar utvägar, vilken även din hjärna gör. Man vänjer kroppen vid vissa element. Hjärnan är mer anpassningsbar än man tror, men avlägsnandet av hindret är svår nog ändå.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 6 månader sedan #155867 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet Apatisk...

Admin1 skrev: Vilket antipsykotika använder du Q.L och använder du något antidepressiva?


Risperdal och inga antidepressiva. Dock överväger jag att börja med det.
Senast jag åt antidepressiva så tuppade jag av ofta. Och tanken på det skrämmer mig.

Skönt att höra att det finns några andra som upplever en viss likgiltighet och apati liksom jag, även om det nu inte är något positivt så känns det skönt att det finns andra.

Tack för era svar.
Mer
15 år 6 månader sedan #155964 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Apatisk...
Risperdal har nog viss effekt också på negativa symptom. Vilka antidepressiva tuppade du av av? Jag har aldrig tidigare hört att någon här har svimmat av efter antidepressiva.

Satsa också på rejält med motion och börja promenera 2 timmar per dag. Det kommer säkert att minska dina negativa symptom.