Apatisk...

Mer
5 år 4 månader sedan #1121285 av Geta
Svar från Geta i ämnet Apatisk...
För mig kom glädjen tillbaka efter att ha gått i psykoterapi i många år vid 38 års ålder. Glädjen kom tillbaka när jag började få ångest. Tidigare gick jag som i vadd. Det var väl negativa symtom.
Mer
5 år 4 månader sedan #1121286 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Apatisk...

Kattis35 skrev: Känner igen det där. Känner mig apatisk för det mesta o det jag tyckte en gång i tiden var intressant o roligt känner jag inga känslor för idag men försöker göra saker ändå. Önskar jag kunde känna mer att saker är roliga men det gör jag inte längre...


Kattis tar du SSRI, annars kan det vara till hjälp.

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 4 månader sedan #1121287 av Geta
Svar från Geta i ämnet Apatisk...
Som du säger kan det vara bra att göra saker även om man egentligen inte tycker att det är så roligt. Tillvaron blir tom annars. Det är bra att ha några minnen mer än att vara nerbäddad i sängen.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 4 månader sedan #1121319 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Apatisk...
Jag kuggar inte igång på riktigt, hakar liksom inte i de krokar som kan fånga upp en och göra livet mer innehållsrikt! Det känns som det glappar någonstans, låset öppnar sig inte riktigt.

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 4 månader sedan #1121326 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Apatisk...
Pandoras ask...
Mer
5 år 4 månader sedan #1121336 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Apatisk...
Pandoras ask... Endast hoppet är kvar, förövrigt skäller viska ut mig, 120 sek det gör det bara besvärligt för mig

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum