Era bästa ångest tips

  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
9 år 10 månader sedan #672113 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Era bästa ångest tips
Ibalnd måste man bara stå ut! :kram Det kanske hjälper föga med en kram, men du blir stark av det, att stå ut!
Mer
9 år 10 månader sedan #672119 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Era bästa ångest tips
Det var länge sedan jag hade ångest, men när jag förr fick ångest, så brukade jag tänka att det är övergående och att jag förr vid ångest alltid oroat mig över saker som aldrig hände. Sedan tänker jag på ett konkret sådan tillfälle och sedan tänker jag det är nog samma sak nu och att ångesten är en bedragare.

Jag har också använt ögongymnastik mot ångest. Titta så långt till vänster utan att vrida huvudet, sedan samma sak åt höger. Sedan vänster osv i 5-10 minuter. Tror att ögongymnastik är bra för att ögonen sitter nära hjärnan.
Mer
9 år 10 månader sedan #672123 av someone
Svar från someone i ämnet Era bästa ångest tips
Duscha i skållhett vatten

Vila och gör avslappningsövningar

Motionera

Ta benso
Mer
9 år 10 månader sedan #672125 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet Era bästa ångest tips
Tack Janna ....Jo den e så jobbig...Och jag vet den brukar bli mildare..men e fan så tufft...vakna nu fjärde dagen med total ångest och tänker jag vill inte gå upp o möta verkligheten orkar ej...men jag gör det jag kämpar mig upp..är nu tvättat..och skall bege mig till min mamma ett tag idag när sambon som jobbar kväll denna vecka far...Vi skall laga lite mat ihop mamma o jag...har tagit en sobril nu på morgonen..men det e lite kaos ändå...får nog be om något starkare...Duscha skållhett kan man ju bli bränd..o badkar har jag ej...vågar inte iheller då jag har tendens att köra ner huvudet under vattnet tills jag nästan svimmar av syrebrist...så det har tagits bort
Mer
9 år 10 månader sedan #672274 av krokus
Svar från krokus i ämnet Era bästa ångest tips
Duscha tycker jag hjälper vid ångest. Fast jag föredrar lite kallare vatten. Ibland, om jag är ledsen och gråter i duschen, känns det väldigt ensamt. :(
Mer
9 år 10 månader sedan #672335 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Era bästa ångest tips
Om man har problem som ger ångest, så är det bästa att försöka att lösa problemen för då försvinner denna typ av ångest. Röster och vanföreställningar kan ge ångest och då kan tillfällig höjning av antipsykotikan eller preparatbyte vara bra.