Era bästa ångest tips

Mer
9 år 9 månader sedan #674015 av Geta
Svar från Geta i ämnet Era bästa ångest tips
Min psykiatrisköterska har lärt mig att andas i fyrkant.
Mer
9 år 9 månader sedan #674152 av Fragile80
Svar från Fragile80 i ämnet Era bästa ångest tips
andas i fyrkant kan jag med
Mer
9 år 9 månader sedan #674237 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Era bästa ångest tips
Det verkar som inte så många får självhjälpsråd av psykiatrin. Det finns ju sjukdomsbehandlingsutbildning (IMR) och där kanske de tar upp sådant.
Mer
9 år 9 månader sedan #674238 av Geta
Svar från Geta i ämnet Era bästa ångest tips
Sedan lärde psykiatrisjuksköterskan ut ett annat knep. När man har ångest ska man se sig omkring. Då
kanske att man ser en gul bil. Då ska man tänka -där är en gul bil och koncentrera sig på det. Det går
lika bra med en blå bil. Det är lite som att koncentrera sig på en tavla, när man hör röster.
Mer
9 år 9 månader sedan #674365 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Era bästa ångest tips
Bra tips! Har dock aldrig hört det tidigare.
Mer
9 år 9 månader sedan #675712 av sonan
Svar från sonan i ämnet Era bästa ångest tips
När man väl har fått ångesten så kanske det är svårt, men ialla fall depressionskänslor brukar jag vänta ut. Dra ned persiennerna, lägga mig o sova och äta godis, ungefär så om det funkar. Om det skulle vara en riktig depression som på gång så, ja ni vet, då är det svårt....

Så hursomhelst så har jag fått bort mycket ångest o depression ifrån tanken ( men det sitter fortfarande kvar i kroppen ibland, har en tråd om detta också ).


I stort ( se till dom strukturella förändringarna först är vad jag själv skulle ha gjort, sen så kan man gå in på detaljer om det finns nåt kvar att söka efter ) ) kan man dock göra en del ifall man är i rätt läge av livet, själv har jag brutit med allt vad myndigheter ( rekommenderar ej ) heter och jag klarar mig själv bäst jag vill. Jag nöjer mig med det lilla och njuter av det jag kan, tänker att varje ögonblick är det sista.