luften vibrerar

Mer
12 år 8 månader sedan #424147 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet luften vibrerar
En sak som är viktig att göra själv är att motionera regelbundet t.ex genom att promenera. Det är bra mot ångest och depression samt psykossymptomen lindras också. Motion stimulerar också bildningen av nya hjärnceller.
Mer
12 år 8 månader sedan #425227 av Karin
Svar från Karin i ämnet luften vibrerar
Tack för tipset om motion!

JAg skulle gärna promenera, men bor så knasigt till att det bara är hus o sånt överallt. Jag skulle mkt hellre ut o knalla i skogen, trivs mkt bättre där och slappnar av mer. Känner mig liksom uttittad och konstig när man går "bland folk".... 8O

Har funderat på att skaffa mig en mp3-spelare och köra musik, dels för tipset att överrösta rösterna när man ska sova, men oxå testa om det skulle få mig att slappna av bättre vid promenader....? :fiol

Knepigt när inte miljön känns bra att vara i..!!! :snopen
Mer
12 år 4 månader sedan #450817 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet luften vibrerar
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
Mer
12 år 4 månader sedan #450821 av Geta
Svar från Geta i ämnet luften vibrerar
Mycket troligt! Så sa en bekant- att hon fick ångest, när hon promenerade.
Det är nog därför som så många med schizofreni är inaktiva.
Mer
12 år 4 månader sedan #450823 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet luften vibrerar
Jag har också noterat att motion ger ångest. Till mig har sjukvården sagt att jag måste motionera under en längre tid för att ångesten inte ska bli besvärande. Det är i början som ångesten kommer av ansträngningen. Jag kallar det för att jag blir "slut i nerverna". Föga vetenskapligt. Behöver vila för att komma i skick igen, vilket motverkar motionen... Ska bli intressant att se om jag kan få upp flåset utan ångest.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
12 år 4 månader sedan #450826 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet luften vibrerar
Visst finns det ett motstånd mot motion. Men när jag kommit igång, blivit svettig och trött, och sen får duscha och vila så mår jag gott. Det blir en kick av motionen som befrämjar välmåendet.