luften vibrerar

Mer
13 år 6 dagar sedan #398490 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet luften vibrerar
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
Mer
13 år 6 dagar sedan #398531 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet luften vibrerar
Karin,

Vad är det för medicin, som du håller på och trappar upp? De antipsykotika som man brukar trappa upp är Abilify och Seroquel. När man är nära en psykos, så brukar man ha stora sömnsvårigheter. Det preparat, som hjälper bäst då mot sömnen är nog Nozinan. Nackdelen är att man kan trött av det. När man får antipsykotika så förbättras ofta sömnen. Första veckan med Risperdal t.ex så söver man längre och bättre än normalt.
Mer
13 år 6 dagar sedan #398551 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet luften vibrerar
Själv tar jag 3 Propavane och 3 Imovane till natten annars sover jag inte ett skit kan trots denna dos ha svårt med sömnen...hoppas du snart mår bättre...känner igen mig i din beskrivning..Jag kör oxå med musik i lurarna när rösterna är som värst är helt ok.
Mer
13 år 6 dagar sedan #398561 av Brygga
Svar från Brygga i ämnet luften vibrerar
Jag vill helst inte engagera mig i kemi- och neurologikunskaper. Tycker att det får behandlande instans ansvara för.
Mer
13 år 6 dagar sedan #398573 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet luften vibrerar
killergirl

Jag brukar inte då, när jag har svårt att sova, ta enbart sedativa, utan jag tar även en extra dagsdos med mitt antipsykotika, som jag har.
Jag har då Trilafon injektioner, men har Trilafontabletter hemma som jag kompletterar med.

Har själv sagt till läkaren att jag vill ha det på det sättet.

Jag har ju märkt varför att jag är vaken och har fattat för länge sedan det som Admin påpekar om att om man inte sover så är man prepsykotisk och på väg in i en regelrätt psykos om man inte får stopp på det och det är ingenting som någon påtalat för mig att så skall jag göra!
Det har nu hållit mig utanför alla sjukhus i 25 år...

Det gör också att jag kan stå på en minimal dos av antipsykotika och den är nästan för låg, men eftersom jag vet när jag är prepsykotisk och tar en extra dagsdos då och då, så har jag hela tiden en lägre medicindos och det gör en bara mera skärpt i huvudet!

Ingen kan påstå och säga att jag har ett antipsykotika i kroppen av den gamla sorten som jag har, det har min före detta sambo påtalat för mig ett antal gånger nu.

Själv ser jag på en som har antipsykotika i kroppen att personen har just den gamla typen av antipsykotika. Det märks gôrtydligt!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 6 dagar sedan #398585 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet luften vibrerar
Ibland skulle jag vilja slippa så mycket sömnmedicin vet att det inte är bra...men när jag försöker utan mår jag så dåligt ångest och det lilla jag sover består av mardrömmar och skrik...vet ej ingen annan väg än att ta dom så jag får ro åtminstonde nattetid...annars orkar jag ej med dagarna