Det övernaturliga

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 3 månader sedan #1220572 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Det övernaturliga

Geta skrev: Har också lyckats köra bil på tom bensintank. Körde från Danmark till min parkeringsplats i Skövde. Sedan var bensintanken tom. Hur kunde jag pricka in det så perfekt?


Dåtidens bilar hade reservtank + att det har hänt mig ett par ggr att visaren har pekat mot den oranga fältet i bensinmätaren. Du körde nog bara på måfå och hopades tanken skulle räcka ända fram. Annars är den första instinkten, att tanka på närmaste mack.

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 3 månader sedan #1220573 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det övernaturliga
Jag var psykotisk vid tillfället och var inte alls uppmärksam på om bensinen skulle ta slut eller inte. Hade ingen koll på bensinmätaren.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 3 månader sedan #1220578 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Det övernaturliga
då får du tacka den däruppe att du kom hem välbehållen!

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 3 månader sedan #1220579 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det övernaturliga
Ja, jag funderar på det.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 3 månader sedan #1220580 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Det övernaturliga
En gång körde jag bilen från en ort tre mil utanför stan på väg hem, hade varit och oljat underredet. Min vana trogen så körde jag bilen fortare än tillåtet och hamnade bakom en lastbil hade bara haft lappen ett halvår, den visade vänster körriktningsvisare hela tiden.

Det var becksvart så jag tänkte jag ser ju ljusen från framförvarande bil, så jag påbörjade omkörningen mitt i lastbilen på andra sidan så såg jag en bil kom körande över krönet, jag fick totalt panikbromsa, bromsarna sprack och jag snurrade runt på båda filerna och såg två bilar passera mig . Hade bara tur som kunde hålla mig kvar på vägen. Sedan fick jag veta att det betydde omkörningsförbud! Hade bara ren tur att jag överlevde detta, ngn styrde mig och mina reflexer.

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 3 månader sedan #1220581 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det övernaturliga
Det kallar jag änglavakt.