Det övernaturliga

Mer
4 år 5 månader sedan #1204955 av Clean
Svar från Clean i ämnet Det övernaturliga
Precis sånt händer ibland så funderar man till lite en extra gång.

Det mest oförklarliga jag har varit med om är ett möte med ett troll. Bergstroll. Jag såg den lika tydligt som allt annat. Det var ingen skugga eller så.
Mer
4 år 5 månader sedan #1205125 av krokus
Svar från krokus i ämnet Det övernaturliga

Geta skrev: Hittade en borttappad vante i badrummet. Då plingade det i datorn. Det kom ett meddelande om en bok som hade titeln "Singel som en borttappad vante". Lite övernaturligt tycker jag.

När jag tvättade min döda pojkväns (medan han fortfarande levde) och mina kläder en gång, försvann en av hans fula strumpor.

Ca en vecka efter hans död hittade jag strumpan under hans kudde i sängen. Samma dag hade jag slängt den första strumpan. Det var som att han sa "Glöm inte mig!".

Don't worry P, jag kommer inte glömma dig. Gå vidare, ja, men inte glömma! :hjärta
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1209719 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Det övernaturliga
Jag samtalade med en man häromdagen och han sa att några kompisar till honom varit med i ett programm kallat Outsiders. Gruppen kallar sig Ghostagon och skriver man in det plus ett com hamnar man på deras hemsida. Jag undrar jag om han verkligen känner dem, eller om han försökte göra sig intressant.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1215627 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Det övernaturliga
Jag tror att de vi haft nära band till tittar till oss nu och då. "Elaka" spöken finns, men tror att det är andar som är fast i ett tomrum. de har inte tagit steget till ljuset, till Gud. De är frustrerade och förvirrade. Men som jag har sagt tidigare, jag har aldrig varit med om spökerier, fast ibland kan jag känna någons närvaro. Men kan vara inbillning.
Mer
4 år 4 månader sedan #1215640 av wasp
Svar från wasp i ämnet Det övernaturliga
I de flesta fall är det nog inbillning. Tror inte direkt på spöken, men är rädd för dem! Kan berätta om en plats på Norrlandet här i stan mellan Engesberg och Bönan, där jag gick med min vovve efter en stump av gamla vägen så såg jag mitt på ljusa dan människor i 1800 talskläder och bärhinkar i juli. Min vovve (liten Labradortik) la öronen ned mot huvudet och slet sig o rusade iväg, jag rusade efter. 400-500m längre fram satt hon o väntade på mig! Hur förklarar man det?? På samma ställe efter Bönavägen har många fått punka, eller helt oförklarligt kört i diket! Ja, ja!!
Mer
4 år 4 månader sedan #1215662 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Det övernaturliga
Det oskrivna bladet får vara oskrivet, men jag väljer att inte skriva, men du Fantasio har mer rätt än du tror, men jag väljer att inte skriva om det, då jag även på viska blir ifrågasatt jag skriver min sanning men blir nedrackad varför jag låter bli att skriva om det, då mycket redan ligger på viska, men kom ihåg, gå ljuset tillmötes när du är där känn ingen rädsla, räddhåga finns inte i Gud

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum