Det övernaturliga

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1215877 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Det övernaturliga
Sök på "Jurgen Ziewe". Såg namnet i en kommentar till ett annat klipp. Hans filmer verkar spännande.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 4 månader sedan #1216060 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Det övernaturliga
Jag är med om det övernaturliga vartenda dag, en bild jag har skickat in på viska kan då tolkas av rösterna som kommenterar när jag ser ngt inslag på teven, och det gör ont i skallen! Det är ngt som många vill likna vid gud, men jag tror Gud bara förmedlar primärt de signaler som skickas ut från människor?

Men det kallas ofta för naturliga sammanträffanden, men livet borde vara mindre smärtfyllt!

Vars är världen på väg?
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1216062 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Det övernaturliga
ja det är nog lätt att inbilla sig att tankar man fått i skallen är Gud men det lär vara en läxa vi ska få lära oss.

eller från början var det nog inte lätt, men ju längre ner man gräver ned sig så lär det ju vara svårare att ta sig upp på egen hand. men med Jesus är inget omöjilgt!

alltså, dvs om vi inte lär oss att urskilja Guds Röst från Fiendens, då är vårt öde nog rätt surt.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by PsychoWard.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 4 månader sedan #1216063 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Det övernaturliga
Ja, men Gud sägs ju vara alltet på denna jord inte mänsklig och inte ett ting utan ngt som svävar kring oss för jämnan. Gud är inte skyldig till alla de brott som har pågått och pågår i mänsklighetens namn, jag tror inte satan och djävulen finns, utan det är mänsklighetens dumheter som tillåter fixa idéer få stort spelrum!

Vars är världen på väg?
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan #1216068 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Det övernaturliga
Gud är inte en mänsklig lögnare eller mänsklig syndare, det är sant. men som det står, så är Herren en krigsmänniska!
jag vet att Satan och Djävulen finns. hans största trix lär vara att få folk att tvivla på hans existens.


2 Mosebok 15:3 Svenska 1917 (SV1917)
"HERREN är en stridsman, 'HERREN' är hans namn."

(lägger till om den versen i "min översättningstråd" btw)
Mer
4 år 3 månader sedan #1220518 av wasp
Svar från wasp i ämnet Det övernaturliga
Tror inte på spöken, men med det jag sett börjar jag tvivla!