Det övernaturliga

Mer
4 år 3 månader sedan #1220582 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Det övernaturliga
Jag har me haft flyt ibland. T.ex. när ja arbetade som cykelbud i den kanadensiska vintern. En gång höll ja på o bli påkörd, men hade inte tid me de så trampade på pedalen o p.g.a de träffade bilen bara bakhjulet o missade mig. Sen var ja centimeter från o bli nermejad av en gigantisk ångvält en gång. En annan gång stannade jag vid en stopplinje i en korsning, kollade åt fel håll o när ja vände på huvudet körde en buss i 100 km/h förbi millimeter från min näsa.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1220583 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Det övernaturliga
när man klarar sig undan mirakulöst från farliga situationer så kanske det är lätt att tro man är oövervinnlig, iaf kan jag själv haft såna känslor och tankar. t.ex har jag varit nån decimeter från att köra rätt in i en buss och även en lastbil, när jag kört moped eller cyklat på vänster fil. men om jag förstått det korrekt så ska det vara så att Herren låter de mest onda överleva i den här världen, av den anledningen att vi kan omvända oss från våra dumma vägar. Han vill inte att vi ska förgås. dock vore det än märkligare om jag hade rätt i min slutsats, ifall den inte rimmar med vad Guds inspirerade Ord den heliga bibeln säger, och jag har haft fel förut och rekommenderar inte att tro på den. Iaf så ska ju Jesus ha bett en bön till den himmelska Fadern om att Hans efterföljare ska överleva i världen typ, Johannes 17:15-19 Svenska 1917 (SV1917)

^15 Jag beder icke att du skall taga dem bort ur världen, utan att du skall bevara dem från det onda.

^16 De äro icke av världen, likasom icke heller jag är av världen.

^17 Helga dem i sanningen; ditt ord är sanning.

^18 Såsom du har sänt mig i världen, så har ock jag sänt dem i världen.

^19 Och jag helgar mig till ett offer för dem, på det att ock de må vara i sanning helgade.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 3 månader sedan #1220584 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det övernaturliga
Jocke,

Du verkade vara livsfarlig som bilförare.
Mer
4 år 3 månader sedan #1220587 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Det övernaturliga
Ok vi lever för att vi alla e onda, glasklart som vanligt!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 3 månader sedan #1220590 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Det övernaturliga

Geta skrev: Jocke,

Du verkade vara livsfarlig som bilförare.


Det var en tjej som tyckte jag körde bra, hon var annars lite bilrädd. Jag körde nog oftast för fort, men till slut sade en anhörig ifrån, sluta köra bil sade den personen och jag sålde då bilen. Var då inlagd på psyket.

Men det var en enorm frihetskänsla att köra bil! Men ja, jag var lite farlig. Har inte kört sedan -92.

PW! Jag var sex år gammal och skulle korsa gatan en telia-bil, kom körandes, den körde aldrig förbi tänkte jag? Men jag beslöt mig för att gå över gatan med hockeyklubban, telia-bilen knockade nog mig? Jag vaknade sedan av att mamma satt bredvid mig i sängkanten, sedan minns jag inte mer. Så här efteråt borde jag ha varit på lassa och undersökt hjärnan.

Sedan dess har jag nog tänkt tanken, tänk om jag är levande död? Men PW, ondskan kommer från människan och inte djävulen, många bryr sig inte ett dugg om livet. Men tänk, människor är mjuka och bilar hårda.

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 3 månader sedan #1220591 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Det övernaturliga
När ja gick i fyran var det en kille som var allmänt dum i huvudet, en mobbare utan farsa. Han slog mig med ett bord i magen mot en vägg. Jag skrattade för jag var typ en galen nihilist på den tiden. Sen till helgen var det min 10 års födelsedag, jag hade önskat mig en super frukost. Vaknade av att ja hade skitont i magen, morsan sa det var bara gaser o ja skulle gå på toa, låg i sängen i 2 dagar innan morsan körde mig till akuten. Väl där sa de att det var bråttom o ja opererade bort vad som var en sprucken blindtarm, ärret sitter där som ett minne. Läkaren sa sen till min morsa att om de väntat några timmar till hade ja dött.