Att inse att man alltid kommer att behöva medicin.

  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
10 år 6 månader sedan #618935 av Jaana79
Jag tror inte jag behöver mediciner hela livet... Det blir bara bättre och bättre för mig och jag tror att jag kommer kunna klara mig utan medicin så småningom...
Mer
10 år 6 månader sedan #619009 av Admin1
Schizofrenin förbättras i 40-60 års åldern och då kan ofta dosen sänkas och det finns också en del som kan sluta med medicinen. Det är omöjligt att säkert säga att man måste äta medicin livet ut, eftersom man vet inte vad forskningen kan komma med framöver.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 6 månader sedan #619013 av Jocke
jag tror man ska köra minimal intag när man är i den vanliga pensionsåldern? Mediciner kan inverka negativt vid åldrande. Jag känner fortfarande att det är jobbigt att att umgås med schizofrenin dygnet runt, aldrig har man en egen-tid!

Vars är världen på väg?
Mer
10 år 6 månader sedan #619021 av Amandara
Det där var gulligt sagt Jocke, "aldrig har man egentid".........sådär upplever jag också sjukdomen..... som ett annat väsen nästan......
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 6 månader sedan #619026 av Jocke
Tack Amandara! Men många upplever nog mig i fel dager! Jag känner faktiskt att människor försöker ta ifrån en ens förmåner, bara för att det är jag. Jag känner faktiskt att sjukdomen är både en vinst och förlust. Kom från boendet ute på cykelbanan på väg hem, träffade jag på en kille inskriven inom omsorgerna, han ropade ngt till mig, fick inte chansen att fråga om igen, men boendet hade sagt saker som fick mig att tvivla på en överklagan jag har drivit igenom. Istället säger då mina röster varför stannade du inte upp? Så är det i ett nötskal att leva med schizofreni!

Vars är världen på väg?
  • Hurt
  • Besökare
  • Besökare
10 år 6 månader sedan #619038 av Hurt
ja kommer nog alltid behöva äta mediciner oxå tills nån hittar the cure...