Att inse att man alltid kommer att behöva medicin.

Mer
10 år 6 månader sedan #618869 av Moonlight1

Geta skrev: Jag bor i en mindre stad. Jag skickas runt som en Svarte Petter.



Tråkigt att höra :(
Mer
10 år 6 månader sedan #618870 av Moonlight1

koi skrev: Jag lever i tron att jag kommer att slippa medicinen i framtiden. Har höjt och sänkt dosen om vartannat pga psykotiska symptom, men jag tror inte det är för alltid. Det måste bli bättre.



Hoppas att det går bra och att du slipper medicin i framtiden. Jag vet att jag måste ha medicin iallafall, har slutat så många gånger med medicin och då har jag mer symptom. Slutade en gång med antidepressiva, sedan drabbades jag av psykotiska besvär.
Mer
10 år 6 månader sedan #618872 av Moonlight1

Amandara skrev: Jag inser också att jag kommer behöva äta mediciner för resten av livet vilket är surt men ändå ok - om man jämför med alternativet är det helt ok för hur skulle det vara UTAN mediciner liksom - katastrof! Visst är det sura biverkningar men man kan väl inte få allt här i världen........



Ja, så tänker jag också, hellre lever jag med medicin hela livet än att mår dåligt.
Mer
10 år 6 månader sedan #618880 av malin71
Jag har också insett sedan några år tillbaks att jag alltid kommer behöva medicinerna men det känns tryggt att äntligen veta skillnaden. har hoppat på dem och hoppat av dem flera gånger förr men det var bara för att jag inte hade fått den medicinen som passade just mig då. Nu har jag Abilify och Seroquel (vid behov) och det fungerar utmärkt! Mycket nöjd med det!
Mer
10 år 6 månader sedan #618890 av Evillynn

Moonlight1 skrev: Det har jag insett. Jag klarar inte vardagen utan medicin. Det är något jag alltid måste ha, slutar jag med dom blir jag jättesjuk. Däremot oroar det mig lite ifall man i framtiden blir gravid. Då kan jag ju inte ta medicinerna, hört att om man tar sertralin under graviditet då kan barnet få gomspalt..?



Tydligen kan man ta Clozapine under graviditet.
Mer
10 år 6 månader sedan #618914 av Nissegossen
Jag står numera på en låg dos med depå neuroleptika och har kunnat sänka, av nödvändighet, då jag redan tidigare hade en låg dos med Trilafon, men hade biverkningar som var så irriterande att jag begärde och fick ta ett blodprov och det visade sig att jag var överdoserad och fick då sänka dosen ytterligare.

Jag tror dock att jag inom överskådlig framtid kommer att vara tvungen att medicinera.
Om det blir livslångt återstår att se.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum