Antipsykotika och sexlust

Mer
9 år 10 månader sedan #671507 av Geta
Svar från Geta i ämnet Antipsykotika och sexlust
Nu såg jag att bilden är animerad. Då går det så klart att framställa hur perfekta bröst som helst.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 10 månader sedan #671515 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Antipsykotika och sexlust




"När du byter storlek på omkretsen så tänk på att du måste justera kupstorleken också. En B-kupa är inte alltid lika stor! Det beror på omkretsen hur stor den är. Beteckningen på kupan är alltså bara ett mått på hur stor den är i förhållande till omkretsen.

Nu börjar det låta svårt men det finns en tankeregel som gör det lättare. En storlek ner i omkrets= en storlek upp i kupan.

T.ex Emma har 80B i en BH, kupan sitter bra men hon tycker den sitter för löst i omkretsen. Emma går ner en storlek i omkrets (till 75) och måste då gå upp en storlek i kupan till C. Kupan i 75C är lika stor som i 80B!

Hade Emmas BH varit två storlekar för stor i omkretsen så får hon gå upp två storlekar i kupan för att den ska behålla sin storlek, Emma skulle behöva 70D.

En 80B är lika stor i kupan som en 70D."

Detta liknar rena grekiskan för mig!

Vars är världen på väg?
Mer
9 år 10 månader sedan #671532 av krokus
Svar från krokus i ämnet Antipsykotika och sexlust

Jocke skrev: Är det så att det är mer tillåtet för kvinnor att vara kåta?

När jag gick i gymnasiet sa jag (på skämt) att alla killar grupprunkar. Jag gick förresten i en klass med enbart killar, jag var enda tjejen. Hur kommer det sig att det ens finns ett uttryck som heter "att grupprunka"? Nu vet jag ju inte om "grupprunket" bara är en myt eller om det faktiskt förekommer. Hur många tjejer onanerar i grupp? Troligtvis inte så många.

Har du (Jocke) hört talas om "runkbulle"? Om det ens förekommer är det ett mycket äckligt fenomen. Men jag hoppas på att det bara är påhittade historier. .?

Vad jag försöker säga är att det känns som att det är er okej att killar onanerar än att tjejer gör det. Kan det bero på att många killar tittar på porr? Jag antar att när killar tittar på porr så sitter de ju inte och äter chips precis, utan det är en dejt med fröken höger. Jag kan ha fel. :P
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 10 månader sedan #671539 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Antipsykotika och sexlust
Jo, jag har hört historier om pojkar i tretton-års åldern grupprunkade, men det här var mitten på sjuttio-talet, då porren på allvar hade etablerat sig här i stan. Då fanns här t.o.m en porr-café här, men jag minns inte om det var ngn strip-tease?

Vet inte ens vad "runkbulle" är för ngt?

Ja, jag har hört från ngn auktoriserad källa på teve, att historiskt så har killar runkat, medan tjejerna har samlag och att dom inte ska onanera? Ja, jag vet inte? Det känns som tjejer har mer erfarenhet av sex än vad många killar har? Inte för att ni skulle vara mer "lättfotade", utan just för att dejten med fröken höger gäller för killar.

Jag vet inte om jag motsäger mig själv? Men som det känns nu, så skulle jag kanske vilja att sexdriften minskade? Jag vill hellre vara en god vän med en kvinna, än att tänka på sex? Jo, nu är jag väl ingen direkt "ful" gubbe, men visst lockar unga söta flickor med sin fägring? Jag känner att det kanske är bättre om den åtrån drunknar någonstans? För jag vill inte hela tiden vakta min tunga och vara rädd för konsekvenserna!

Vars är världen på väg?
Mer
9 år 10 månader sedan #671573 av Sanna85
Svar från Sanna85 i ämnet Antipsykotika och sexlust

Admin1 skrev: Konstigt det låter som du har bipolär för då kommer alltid psykoserna vid mani eller depression, men inte annars. Vid schizoaffektiv kan psykoserna komma när som helst och inte bara vid mani.


Jag hade bipolär som diagnos förut, men sedan har läkarna ändrat den till schizoaffektiv. Det var nog för att jag hörde röster vid ett tillfälle utan att ha psykos, men jag tror att jag i själva verket hörde de rösterna som en biverkning av Imovane. Jag hade fått tinnitus och då började tinnitusljudet låta som röster, men så fort jag slutade med Imovane så försvann rösterna. Så jag tror att det helt berodde på Imovane. Men sedan har jag fått väldigt allvarliga psykoser i samband med mani, så det kanske också är därför som jag har fått schizoaffektiv som diagnos. Men jag har aldrig fått någon psykos utan att vara manisk först, och aldrig haft några psykotiska symptom utanför psykos förutom när jag tog Imovane. Så läkarna kanske har satt fel diagnos på mig. Jag kanske är bipolär. Det spelar egentligen ingen roll för det förändrar ingenting. Sjukdomen är som den är oavsett vad de kallar den och behandlingen är densamma.
Mer
9 år 10 månader sedan #671574 av krokus
Svar från krokus i ämnet Antipsykotika och sexlust
Jocke,
Porr-café, det låter läskigt. Dricka kaffe och titta på nakenfisar, haha.

Runkbulle är någon slags lek där ett gäng killar står i en ring och i mitten av ringen ligger en kanelbulle. Sedan ska killarna runka samtidigt och alla ska spruta på bullen. Den killen som får orgasm sist, får äta upp bullen. Förhoppningsvis att det bara en myt, och förhoppningsvis har det aldrig hänt.

Fast de flesta människor är ju heterosexuella, och borde då inte tjejer och killar vara ungefär lika "erfarna" inom det sexuella? Jag menar, på varje heterosexuell tjej, som har sex med en kille, går det ju som sagt, en kille. Samtidigt känns det som att det är mer okej om en kille har haft många sexpartners medan om en tjej har haft många sexpartners är hon en slampa.

Om du vill minska på sexdriften är väl SSRI-medicin klassisk sexlustmördare? Fast om du inte känner dig deprimerad är det ju ingen idé att satsa på SSRI.