Antipsykotika och sexlust

Mer
9 år 10 månader sedan #671131 av Sanna85
Svar från Sanna85 i ämnet Antipsykotika och sexlust
Ja det är ju det varningstecknet man ska hålla utkik efter. Sover man inget en natt så måste man förstå att något är fel. Och för man då sömndagbok så går det inte att missa. Det ska ju kunna gå att sätta stopp för psykosen i tid då.
Mer
9 år 10 månader sedan #671487 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Antipsykotika och sexlust
Konstigt det låter som du har bipolär för då kommer alltid psykoserna vid mani eller depression, men inte annars. Vid schizoaffektiv kan psykoserna komma när som helst och inte bara vid mani.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 10 månader sedan #671493 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Antipsykotika och sexlust
Ja, känner att problemet med sexlust när man är på egen hand, måste lösas med hjälp av porr. Men problemet är också att porr förråar mannens attityd till kvinnor, därför att de flesta kvinnor inte ställer upp på de teoretiska kunskaper man innehar pga porr. Ja, känner att antipsykotikan äter upp ens lust som man. Är det så att det är mer tillåtet för kvinnor att vara kåta? Där ser man, det praktiska vet man nästan inget om eftersom mina kunskaper om kvinnan inskränker sig till de korta relationer man hade för över 25 år sedan. Funderar på att ge upp porrvärlden, men har ingen ersättning till den. Nu när jag är så gammal, hoppas jag sexlusten minskar mer dramatiskt. Finns det ngn antipsykotika som dämpar den?

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 10 månader sedan #671500 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Antipsykotika och sexlust


Om jag riktigt tänker efter, så är det få kvinnor som sexuellt kan bära upp en behå så att det får en erotiskt aura! Men eftersom jag har jobbat inom vården, återigen för länge sedan. Så har bröst egentligen ingen sexuell betydelse för mig längre, förutom vid dessa sällsynta tillfällen. Men jag vore tacksam om ngn kunde berätta vilket piller som är bäst för sexuell avhållsamhet! Men obs ingen kemiskt kastrering, man blir ju sjuk av detta?

Vars är världen på väg?
Mer
9 år 10 månader sedan #671501 av Geta
Svar från Geta i ämnet Antipsykotika och sexlust
Risperdal och Cipralex tror jag hämmar sexlusten. Sedan tror jag att den avtar med åldern.
Så där ser inte normala bröst ut som på bilden. De verkar vara uppumpade med inlägg.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 10 månader sedan #671506 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Antipsykotika och sexlust
Jag vet inte, men vet att i sällsynta fall så finns det så fasta naturliga bröst. Eftersom bilden är animerad, så visar den givetvist överdrivet fasta bröst, helt enligt den sexualiserade norm som män kan ha mot vissa kvinnor? Men även kvinnor kan säga till andra kvinnor, att deras bröst är vackra och sexiga. Jag känner att jag nog måste avvika från den porrifierade världen och skapa mig en vanlig enkel relation med kvinnor. Men vi umgås dagligen med reklam på avklädda kvinnor i princip.

Vars är världen på väg?