Antipsykotika och sexlust

Mer
9 år 10 månader sedan #670129 av Sanna85
Svar från Sanna85 i ämnet Antipsykotika och sexlust
Det låter ju smidigt. Jag trodde att man behövde ta den oftare än så. En gång varannan vecka var ju inte mycket.
Mer
9 år 10 månader sedan #670130 av Räven
Svar från Räven i ämnet Antipsykotika och sexlust
det går även ta den var tredje vecka...det var meningen från början men ja tyckte 2 veckor verkade bäst.
Mer
9 år 10 månader sedan #670131 av Räven
Svar från Räven i ämnet Antipsykotika och sexlust
jag har ju apodos och den hämtar jag varannan vecka....så jag har fixat för att lättare komma ihåg :D
jag hämtar det på apoteket som jag ska ha sen fixar jag sprutan....lättare att komma ihåg allt då.
Mer
9 år 10 månader sedan #670134 av Sanna85
Svar från Sanna85 i ämnet Antipsykotika och sexlust
Ja det låter ju enkelt. Smart!
Mer
9 år 10 månader sedan #670155 av Nissegossen
Har letat på viska.se angående ersättning för Trilafontabletter och vet med mig att det finns ett generika till Trilafontabletter som är ett finskt preparat och som finns att få i tablettform på licens, men det går på högkostnadskortet i de flesta Landsting. Kommer bara inte inte ihåg namnet på preparatet.

Det finns en tråd på viska med namnet, men hittar inte för närvarande tråden på viska, men vet att det finns en ersättning för Trilafontabletter.

Kan dock rekommendera injektioner med Trilafon, då jag själv har det. Ssk kommer hem till mig var 14:de dag och ger mig injektionen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 10 månader sedan #670190 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Antipsykotika och sexlust
Om du skall prova något annat preparat, så är det Seroquel, som har nästan ingen hormonpåverkan. Trilafon har högre hormonpåverkan än Seroquel. Seroquel har effekt mot depression också och viss effekt mot ångest.