Antipsykotika och sexlust

Mer
9 år 10 månader sedan #671049 av Nissegossen
Jag protesterar lite här Admin och säger att jag har stenkoll på mitt mående och vet när jag är farligt nära en psykos och tar extra dos med mitt Neuroleptika och drogar ned mig kvällen efter jag har haft en vaknatt och inte sovit på dagen.

Sömn är A och O vid psykossjukdom!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 10 månader sedan #671058 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Antipsykotika och sexlust
Jag trodde att det var så förr, men så har jag läst att de flesta psykoser kommer utan varningstecken, men naturligtvis kan det förstås variera mellan individer. Samtidigt väldigt många får tvångsvård för psykoser, så det kan stödja teorin att inte varningstecken kommer för alla.
Mer
9 år 10 månader sedan #671074 av someone
Svar från someone i ämnet Antipsykotika och sexlust
Jag skiter i vad admin o läkarna säger.. jag känner av de
Mer
9 år 10 månader sedan #671094 av Sanna85
Svar från Sanna85 i ämnet Antipsykotika och sexlust
Jag tror inte att någon gynekolog vill hjälpa mig när jag inte har något problem. Men ska jag börja med antipsykotika igen kan det ju vara värt att fråga. För övrigt tror jag visst att man kan se varningstecken innan en psykos, speciellt om man har schizoaffektiv för då brukar psykoserna föregås av mani, och mani kan man se tidiga varningstecken på. Framför allt då att man sover mindre och ändå är pigg, och eftersom jag för sömndagbok tror jag att jag kommer kunna upptäcka det. Förra gången jag fick en psykos så var jag manisk innan (det har jag varit innan alla tre psykoser jag har haft), och då i början av manin förstod jag faktiskt att jag var manisk och då tog jag min vanliga medicin (Lithium och Lamictal) som jag hade glömt att ta och tänkte att nu går nog manin över när jag har tagit medicinen. Om jag kan tänka likadant nästa gång, men ta Zyprexa istället, så kan jag stoppa manin. Jag tror att det kommer gå, men säker kan jag inte vara. Man vet aldrig vad man tänker när man är manisk, kanske tänker jag att jag inte ska ta Zyprexa för att då blir jag av med sexlusten och går upp i vikt, samt får svullna fötter. Men jag hoppas att jag ska kunna tänka förnuftigt i det skedet, innan manin riktigt har tagit överhanden. Jag borde förstå att jag börjar bli sjuk när jag ser att jag sover mindre och vilja stoppa det. Förut har jag inte haft någon beredskap, inte fört sömndagbok eller varit vaksam, men det är jag nu, så då ska det gå!
Mer
9 år 10 månader sedan #671123 av Nissegossen
De psykoser jag haft, liknar väldigt mycket mani i början. Väldigt kreativ och kan inte sova utan jag är aktiv på natten i början och det är då som det kommer varningen, ingen nattsömn, droga ned dig nästa kväll är då tanken.

Det gör jag och detta koncept håller jag stenhårt på och har hållit mig undan inläggning sedan årsskiftet 1986-1987.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 10 månader sedan #671130 av someone
Svar från someone i ämnet Antipsykotika och sexlust
+1