Antipsykotika och sexlust

Mer
9 år 10 månader sedan #670123 av Sanna85
Svar från Sanna85 i ämnet Antipsykotika och sexlust

zoegas skrev: Du kan ju också prova en annan antipsykotika. Alla har ju inte samma biverkningar.


Jag har provat många olika antipsykotika, närmare bestämt Zyprexa, Risperdal, Abilify, Fluanxol, Haldol och Zeldox. Alla tog bort sexlusten, till och med Abilify som inte ska ha den biverkningen, så jag gav upp hoppet om att hitta ett antipsykotika utan den biverkningen. Det kanske finns, men jag orkade inte fortsätta prova utan ville bara ha min sexlust tillbaka. Om jag mot all förmodan skulle hitta ett antipsykotika utan den biverkningen skulle den säkert ha någon annan otrevlig biverkning. Som att man går upp i vikt, eller får utslag på hela kroppen som jag fick av Zeldox. De har så jävla mycket biverkningar. Jag trodde att jag skulle kunna hitta en medicin som passade mig, som inte gav mig några biverkningar, men jag har gett upp. Om jag kan klara mig utan antipsykotika i mina friska perioder så är det ju bäst.
Mer
9 år 10 månader sedan #670124 av Räven
Svar från Räven i ämnet Antipsykotika och sexlust
själv har jag trilafon injektioner.....funkar skitbra.

har ochså testat allt annat.
Mer
9 år 10 månader sedan #670125 av Sanna85
Svar från Sanna85 i ämnet Antipsykotika och sexlust

Räven skrev: ja klarar man sig utan antipsykotikan så är det ju grejjt.
Då kan man leva normalt och det är ju det vi vill.

Ja hoppas allt går ba för dig och att du slipper bli sjuk :hjärta


Tack! Det var snällt sagt :D
Mer
9 år 10 månader sedan #670126 av Räven
Svar från Räven i ämnet Antipsykotika och sexlust
:tummenupp
Mer
9 år 10 månader sedan #670127 av Sanna85
Svar från Sanna85 i ämnet Antipsykotika och sexlust

Räven skrev: själv har jag trilafon injektioner.....funkar skitbra.

har ochså testat allt annat.


Trilafon ville inte min läkare att jag skulle prova, just för att det bara fanns som injektioner. Det måste väl vara omständigt att hela tiden gå till sjukhuset och få dem? Hur ofta får du dem?
Mer
9 år 10 månader sedan #670128 av Räven
Svar från Räven i ämnet Antipsykotika och sexlust
sanna

jag går till psykosmottagningen varannan vecka och det hela tar cirka 5 minuter och är helt smärtfritt.
behöver inte anmäla mig eller nåt....bara gå rakt in o ta sprutan.