Anonym eller inte

Mer
4 år 5 månader sedan #1209291 av memphis
Svar från memphis i ämnet Anonym eller inte
Det är läskigt vilken makt de har. Och vi, de flesta av oss, lallar omkring och fattar ingenting. Får se nu om vi får problem med våra teknik helt plötsligt för att vi kritiserar Google.

Nej har inte sett den dokumentären Clean. Låter sevärd!
Mer
4 år 5 månader sedan #1209293 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Anonym eller inte
Jag är då inte anonym på nätet. Har en blogg där det tidigare har framgått vem jag är. Nu ligger den nere och lika bra det. Är inte speciellt mycket på Facebook men spåren av mig finns ju där i evighet. Fast det har inte inneburit något negativt att vara känd, inte hittills i alla fall.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1209294 av memphis
Svar från memphis i ämnet Anonym eller inte
En dag kan det bara smälla till, Cosmos. Har du sett filmen Enemy of The state? Där har vi problemet med övervakning väl beskrivet.

Om inte information vore ett så effektivt vapen skulle ingen vara intresserad av informationen. Google insamlar ofantliga mängder information och vi borde alla fråga oss varför.

Förbannat att jag har en jävla googletelefon från Kina! Det är Chrome i den och det går inte att ändra! Men jag kan ju "googla" med nåt annat än Google.

När Google vill jävlas via googletelegmfoner kan de sätta sig i tangentbordet och göra det svårt för dig att skriva. Det är bara ett exempel. De kan göra betydligt värre saker än så. Fuck Google.
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 5 månader sedan #1209305 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Anonym eller inte
Jo, sett den men minns den inte. Kan kolla efter den på Popcorn. Svårt att tro att jag är så intressant att man jagar mig för någon gammal synd.
Mer
4 år 5 månader sedan #1209307 av memphis
Svar från memphis i ämnet Anonym eller inte
Ja men det är just den attityden som möjliggör för Google att ta över våra liv, Cosmos. Jag har ingenting att dölja och sån skit. Det är naivt och inte bra att skita i om man är övervakad. Alla har vi något att dölja, även om det bara är när vi petar näsan
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1209310 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Anonym eller inte
Jag har aldrig varit anonym jag står för vad jag själv skriver

Om man utgår från att Gud ser allt, varför vara rädd? Det gäller även herr Google potentaten däruppe gör smulor av Google och de som står bakom

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Nissegossen.