Jag och min kp

Mer
4 år 1 månad sedan #1238802 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag och min kp
Så det är något liknande som rasism. Folk i Sverige är livrädda för att vara rasistiska. De kan gå med på vilka stolligheter som helst, för att inte bli anklagade för att vara rasistiska.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1238804 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Jag och min kp
Tror dette stod langt sterkere i Norge før. La oss si i etterkant av 1968. At spesialpedagoger i Norge, særlig da jeg var barn, stort sett stemmer SV (Sosialistisk Venstreparti) var min store ulykke. Pasientorganisasjonene har endelig så smått begynt å snu, selv om det er 70 år for sent. Å skylde på at forskningen er kommet lengre, er fullstendig uholdbart, og en fullstendig ansvarsfraskrivelse. Vil de ha oss til å tro at det var aldeles utenkelig at hjerneslag før to års alder påvirker mentale funksjoner? De har ikke villet vite, så enkelt er det. Geta, dagens fiksering på at nevropsykiatriske diagnoser er superkrefter er jo akkurat samme sak. Her en sang til deg, Geta:

Se også denne fra 19:57

Dessverre er det like sant i dag, selv om neoliberal ideologi sier noe annet:
Last edit: 4 år 1 månad sedan by IngeF.
Mer
4 år 1 månad sedan #1238812 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Jag och min kp
Hmm... de flesta vill väl bli trodda på och accepterade för dem de
Är.
Mer
4 år 1 månad sedan #1238813 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag och min kp
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1238814 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Jag och min kp

Geta skrev: Så det är något liknande som rasism. Folk i Sverige är livrädda för att vara rasistiska. De kan gå med på vilka stolligheter som helst, för att inte bli anklagade för att vara rasistiska.

Om hjerneskaden hadde oppstått av senere i livet av en klar ytre faktor, la oss si en takstein i hodet, ville holdningen vært totalt annerledes.

Modesty skrev: Hmm... de flesta vill väl bli trodda på och accepterade för dem de
Är.

Hvem vil være dum når folk tror man er dyktig?
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
4 år 1 månad sedan #1238816 av björk
Svar från björk i ämnet Jag och min kp

Modesty skrev: Hmm... de flesta vill väl bli trodda på och accepterade för dem de
Är.


Modesty trivs med att försätta
andra i sjönöd. Denna bag finns och,
én får den bagen på köpet,