Schizofrenidiagnos - sjukdomsinsikt m.m

Mer
9 år 1 månad sedan #729273 av Nissegossen
Hej och välkommen! Kul namn som Geta skrev. Har du några funderingar, hojta!

Näsvis fråga, var bor du? Bor du i Göteborg, vi är inte så många här på viska, men vi är några stycken och det skulle kunna vara kul att kunna träffas.

Du efter en psykos kommer alltid depression efteråt och klarar du fem år med sjukdom klarar du resten också. Se upp för uppmanande röster, följ dem inte i nuläget och kom ihåg att Gud vill ingen människas död, så självmord är uteslutet! Det kommer aldrig ifrån Gud eller Jesus. Man kan ha en tro även med den här överjävliga sjukdomen. Det blir bättre med tiden!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 1 månad sedan #729351 av Zyprexahäxa
Hej och tack för att jag kom in :D Har massor av funderingar ,har väl misstänkt sjukdomen efter den första psykosen för 10 år sen,sen har det blivit flera och har nu gått upp mer i Zyprexadosen :) Bor i Dalarna :lol:
Mer
9 år 1 månad sedan #729352 av Zyprexahäxa
Håller även med det där om depression.Först efter psykosen kommer depression sen går det uppåt och jag blir glad när det är över och då är jag verkligen glad ;)
  • Miika
  • Besökare
  • Besökare
9 år 1 månad sedan #729355 av Miika
Svar från Miika i ämnet Schizofrenidiagnos - sjukdomsinsikt m.m
Jag träffade min läkare för ett tag sedan och jag tog upp om min diagnos som schizoaffektiv stämmer. Jag förklarade att jag enbart varit deprimerad under jobbiga händelser som separation eller efter en psykos. Till min förvåning sade läkaren att schizofrena blir inte deprimerade efter en psykos. Är det bara jag som tycker att det låter knasigt?!
Mer
9 år 1 månad sedan #729356 av Geta
Totalt knasigt! En depression efter en psykos kommer som ett brev på posten.
  • Miika
  • Besökare
  • Besökare
9 år 1 månad sedan #729360 av Miika
Svar från Miika i ämnet Schizofrenidiagnos - sjukdomsinsikt m.m
Nu har den här kvinnliga läkaren slutat och jag har fått en ny. Det är den sjunde läkaren som jag fått under åtta år jag varit aktuell inom psykiatrin. Får ni byta läkare ofta?