Schizofrenidiagnos - sjukdomsinsikt m.m

Mer
9 år 1 månad sedan #729526 av Nissegossen

zoegas skrev: Han är ju fortfarande psykotisk fattar du väll. Och noll sjukdomsinsikt.

Hur talar man om för någon som stenhårt tror att det är just Gud som talar till honom? Bibeln säger en hel del och i den är Jesus beredd att gå långt för att freda sin person och enligt den är han beredd att kasta var och en i Gehenna som var en soptipp utanför Jerusalem som tror att han inte hörde Gud. För att förstå en som är kristen och troende måste man bemöta den kristne med Bibelns budskap på samma våglängd och försöka få honom att förstå vad man menar.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 1 månad sedan #729527 av Nissegossen
Se min käpphäst Jesussjukan! Mark 3 vers 20-till kapitlets slut!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 1 månad sedan #729531 av Nissegossen
Klicka på blå pil för nästa vers till höger för föregående vers till vänster sv.bibelsite.com/mark/3-20.htm

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 1 månad sedan #729569 av björk
ja :tänk undra just om min bror har, ngn asperger mani mög...

[i:mwaxp0y3][u:mwaxp0y3]Varför[/u:mwaxp0y3][/i:mwaxp0y3] besöka villan när han lägger in sitt sordina emfas skri.....




bara undrar; :tänk :tänk :tänk


fast jag utvunnit en, del/ganska, mycket......... Fast är det inte "lämpligt" så liksom :hallo


vad försiggår liksom :dator ....................................................................................................................................
Mer
9 år 1 månad sedan #729650 av Admin1

P@llekula skrev: Nej. Det blir inte garanterat psykos om man själv avbryter medicinering. Detta vet jag av erfarenhet och jag förstår inte varför vi ska tuta i folk lögner!


Nyhet från 2010:

Det är vanligt att man avbryter antipsykotikamedicineringen på egen hand vid schizofreni.

Oddsen att det skall sluta väl är mycket liten.

Efter ett år har 80 % fått återfall i psykos och efter 2 år är motsvarande siffra hela 96 %.

För nyinsjuknade har de med missbruk och en långvarig obehandlad psykos innan större risk för att avbryta sin medicinering än andra.

www.viska.se/index.php/334-nyhet ... kos-hos-96
Mer
9 år 3 veckor sedan #734348 av Bomb
Jag funderar allvarligt på att sätta ut medicinen igen så fort jag får chansen. Det gick dåligt sist men jag minns så lite. Vill få det bekräftat att det verkligen är schizofreni det handlar om... Hur gör man annars liksom? För att få det bekräftat?