Symtom på paranoia eller bara sjuk verklighet?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 5 månader sedan #989878 av Jocke
Jag inser fullt och väl, att vi lever i ett övervakningssamhälle, det är liksom åt båda hållen kan man säga! Det svåra är att ngt förhindrar mig från att förstå omfattningen? Många tycker att ett gott skratt förlänger livet och inte bara en gång utan tätt följt av varandra.

Men integritet är en bristvara i vår samhälle, man kan bara tänka vad manipulation egentligen är.

Nä, dumheten kan inte vara dum när den döljer sig så bra i vår fragmentariserade värld.

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 5 månader sedan #989938 av memphis
Att vi är övervakade på olika vis är faktum som inte går att ändra nu. Vad jag tycker är naivt är personer som hävdar att det inte gör dem någon skada. Viss del av övervakningen har god verkan, t ex om en misshandel blir filmad. Men dataövervakningen kryper in i våra innersta liv, våra känslor, våra tankar, vårt privata liv. Och det är inte ok. Man ska själv få bestämma om vem och vad som ska ha den tillgången till en själv. Det var det jag menade. Man måste få ha sina personliga gränser. Behöver man inga personliga gränser så är det väl så, men det är enfaldigt att säga: jag har inget att dölja, lår alla se allt. För alla har saker de inte vill att alla ska veta.
Mer
6 år 5 månader sedan #989939 av Utomjordingen
ispegelland, jag har inte ens haft privata tankar sen våren 1990! Fattar du vem jag är då?
Mer
6 år 5 månader sedan #989941 av memphis
ja, jag förstår det för jag har liknande problem. Men i mitt fall då är det inte vanliga människor som ser allt jag tänker, gör, känner. Utan andra dimensioner. Inget vi kan göra något åt. Men att andra människor/företag/ organisationer övervakar oss via datorerna vi använder är en helt annan sak- för det KAN göras något åt.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 5 månader sedan #989944 av Jocke
Många tycker det är så solklart ett fall kan bli, om dem känner om dem skulle kunna klara en utredning kring sig själv, så kanske dem inte förstår att tillit är svårt att skapa om ngt utreds som man inte är bekväm med.

Dina tankar ispegelland är korrekta, även dina utomjordingen! Begriper inte längre vem jag är, då media alltmer oblygt visar sina positioner öppet, hur kan man då försvara sig mot de som är mer ihärdiga i sina attacker.

God natt!

Ok, såg ditt senaste inlägg, du har helt rätt ispegelland!

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 5 månader sedan #989951 av Utomjordingen
ispegelland, har du så som jag har så måste du ha liknande symptom som jag har! Tillexempel, skrik inne i huvudet osv.