Symtom på paranoia eller bara sjuk verklighet?

Mer
6 år 5 månader sedan #989954 av memphis

Utomjordingen skrev: ispegelland, har du så som jag har så måste du ha liknande symptom som jag har! Tillexempel, skrik inne i huvudet osv.


jag har inte särskilt ofta hörselhallucinationer och inte heller tinnitus mer än om jag är väldigt trött i huvudet. Men jag förlorade också mitt "privata huvud" när jag blev sjuk. I stället för "röster" fick jag min kommunikation tillbaka via tv, radio och vägskyltar... vad som helst egentligen och det sker fortfarande men inte alls som då.
Mer
6 år 5 månader sedan #989990 av Amandara
Jag hade tinnitus sist jag var allvarligt sjuk, det tjöt i höger öra. Skitjobbigt. Men det gick över med haldol tack och lov. Måste vara hemskt jobbigt att ha tinnitus utomjordingen!
Mer
6 år 5 månader sedan #990015 av Carmen Al Kebab
Hör ni verkligen röster då? Hur kan ni veta så det inte är någon annan som har spelat in ett ljud och har det ljudet på hög nivå?
Mer
6 år 5 månader sedan #990043 av Utomjordingen
Ja, jag har hört röster dagligen sen våren 1990! Sen har jag musikhallucinationer och sånt också.

Det har gjort mig galen på riktigt! Jag har sen våren 1990 försökt i alla fall att inte spåra ur helt utan hållit mig inom ramarna. Fast jag har nog skenat i väg med mina vanföreställningar som kanske inte är vanföreställningar men det är någonting som jag inte kan hjälpa.

Tar ibland en lugnande tablett eller dricker öl som kan hjälpa mot mitt lidande som oftast är rädsla.

I framtiden ska jag boka en tid till en audionom och få skräddarsydda öronproppar så det kanske kan lindra när det gäller ljudillusioner.
Mer
6 år 5 månader sedan #990045 av memphis
Testa Kinesisk akupunktur Utomjordingen. Det hjälpte en som stod mig nära. Han led nåt fruktansvärt av tinnitus och sa att det hjälpte.
Mer
6 år 5 månader sedan #990049 av Utomjordingen
Psykiatrin sa till mig att kroppskännedom kan också lindra det jag har men sånt hade dom inte sist gång när jag var inlagd på psyket år 2014. Jag hade kroppskännedom, avslappningsövningar, avspänningsövningar, gymnastik och badrehabilitering åren 1990-1992 - och efter det så var jag färdigbehandlad enligt psykiatrin. Sen dess har det varit mer upp till mig själv att behandla mig själv vilket jag delvis har gjort men inte alla slags behandlingar som tillexempel akupunktur.

Jag ska först ha skräddarsydda öronproppar, sen kanske jag kan gå vidare med en annan slags behandling.

Jag har idag så svårt att ta tag i saken att försöka bota/lindra mina symptom! I min situation så har jag på ett sätt gett upp hoppet. Jag har inte samma motivation att försöka bli frisk som när jag var yngre. Det blev så i samma veva när jag återigen är tvångsmedicinerad sen år 2014.

Tycker det kan vara enklare idag med en lugnande tablett eller dricka öl ibland som lättar mina nerver.