Hantera en mytoman?

Mer
11 år 6 månader sedan #534144 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hantera en mytoman?
Hör inte mytomani snarare till Histrionisk personlighetsstörning?
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
11 år 6 månader sedan #534146 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Hantera en mytoman?
Jag har varit lite av en mytoman. Jag ville att folk skulle tycka att jag var häftig... När jag blev sjuk blev jag så pinsamt medveten om vad jag sagt, så jag kunde inte fortsätta ljuga mer. Jag ville inte va en sån person!
Mer
11 år 6 månader sedan #534147 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Hantera en mytoman?

Geta skrev: Hör inte mytomani snarare till Histrionisk personlighetsstörning?

Nej. Om en mytoman fått välja hade han bosatt sig i ödemarken utan någon kontakt med människor överhuvudtaget. De är eremiter, anonyma och umgås bara med människor om de är tvugna till det. De flörtar alldrig och visar aldrig känslor de bär på. Och ingen får komma en sådan person nära och se vem han igentligen är. De har en fasad av fabel för att skydda en väldigt sårbar personlighet.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 6 månader sedan #534149 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Hantera en mytoman?
Denna kompis som jag syftar på bl. a. Känner en stark släktskap med en av dessa personer, frågade en gång när jag var tolv år gammal en släkting till denne person , hur det hela kunde hänga ihop, det var en så osannolik historia, det stämde visserligen, men det var på mycket långt håll, men jag tycker gränsen vid släktskap ska gå vid kusiner?


Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 6 månader sedan #534152 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Hantera en mytoman?

zoegas skrev:

Geta skrev: Hör inte mytomani snarare till Histrionisk personlighetsstörning?

Nej. Om en mytoman fått välja hade han bosatt sig i ödemarken utan någon kontakt med människor överhuvudtaget. De är eremiter, anonyma och umgås bara med människor om de är tvugna till det. De flörtar alldrig och visar aldrig känslor de bär på. Och ingen får komma en sådan person nära och se vem han igentligen är. De har en fasad av fabel för att skydda en väldigt sårbar personlighet.


Naj, då har vi helt olika erfarenheter av mytomani! Nej, en mytoman gör sig medvetet märkvärdig, utan att vara helt ödmjuk. Men dem har viss empati, men, ja dem kanske spelar på sin manlighet? Jag vet inte om det är möjligt med en kvinnlig mytoman? I dagens läge kanske? Men då är dem nog märkta av sjukdom?

Vars är världen på väg?
Mer
11 år 6 månader sedan #534159 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hantera en mytoman?
Jo, det finns kvinnliga mytomaner. Har själv råkat ut för det. Det är nog för att skyla över egna tillkortakommanden som man börjar fabulera om andra personer.