Hantera en mytoman?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 5 månader sedan #534248 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Hantera en mytoman?
Ja, det står still! Vad heter det när man lever i en syrefri miljö? Upplevde denna tillstånd idag, när man åstadkom vacuum i min hörselgång i syfte att suga ut öronvax ur min öra! Att leva i ett tomt tillstånd kanske gagnar intelligensen en kort stund i alla fall?

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 5 månader sedan #534251 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Hantera en mytoman?
jag skulle vilja säga fata morgana, till det ord jag saknar i min vokabulär just nu!

Vars är världen på väg?
Mer
11 år 5 månader sedan #534256 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hantera en mytoman?
[youtube:3taj5vpb]ZIIa9Hy8waA[/youtube:3taj5vpb]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 5 månader sedan #534260 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hantera en mytoman?

Kluvjonte skrev: c2h5oh+co2 det krävs en sackaros C6H6O6 för att göra två alkoholmolekyler alltså tar inte syret slut utan jäsningsprocessen e en fermentering(metabolism i syrefri miljö)


I jäskällaren på Prippen gick inte att vara efter, att de stängt av fläktarna för natten då det hela tiden fylldes på med kolsyra i luften och då luften var slut, så dog man om man somnade därinne.
Fläktarna sattes på kl 05.00 och kl 06.00 gick det åter att vistas där. Han som skulle avlösa mig från nattskiftet, gick då till provskåpet hämtade en och en halvliters måttet och skopade upp den full i jäskällaren kom upp till brygghuset satte måttet i provskåpet och hade det att dricka på. Jag vet inte hur många ggr han fyllde på under sitt skift, jag var ju hemma och sov.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 5 månader sedan #534278 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hantera en mytoman?

Kluvjonte skrev: Aha du mena så

Ja, men rent kemiskt har du ju rätt.

www4.liber.se/gymnasiekemi/11.html
www4.liber.se/gymnasiekemib/07.html

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 5 månader sedan #534279 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hantera en mytoman?
[youtube:1da0lb33]9BZAOIH6QRU[/youtube:1da0lb33]

På tal om Estrar...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum