Lever fortfarande Sigmund Freuds Psykoanalys?

Mer
11 år 3 månader sedan #553679 av Admin1
Det positiva med Freud är väl att han införde kommunikation med de psykiskt sjuka och en dialog. Har nog betytt en del för att minska isolering och utanförskap samt att för att återupprätta människovärdet. Länge fick inte personalen på mentalsjukhusen prata med de som hade schizofreni, därför det kunde medföra försämring.

Sedan har inte psykoanalysen gjort succé inom schizofrenivården eftersom tester med psykoanalys på 60-talet i USA framkallade en försämring. Kanske tyder de på att upplevelser i barndomen har viss betydelse för schizofrenin och när man väcker dem till liv igen så mår man sämre av det ännu en gång.
Mer
11 år 3 månader sedan #553682 av björk
Admin1,

Det, kan Hända att Anor är t.e.x. totalt sinnes sjuka men detta mörkas.
Och man skickar in den psyk sjuke i ett rum Detta är en förnedring i sig.
Sedan skall man levas som psyksjuk i 15 år och förödmjukas av allehanda händelser.
Detta i Sej är inte humant. Jag antar av vi snackar fascism och extremism
i religion deeksha new age. Trångsynt het. Benägenhet till schizotyp personlighets störning.
Narcissistisk personlighets störning. Man kan vara störd i barndomen av moment händelser.
Min bror har sett porr sen han va 7 år te.x. de färgar av sig. Fysisk misshandel gör att man faller in i ett visst schema vad gäller penalism o övertag på så sätt. Godtrogenhet är också en bov i dramat. Men att allt skulle utkristallisera sig så här trodde jag nog inte för 15 år sedan då det inte såg så ljust ut :lol: . Sinnes sjuka har en del i dramat vilket naturligtvis gör ångesten extra svår då man inte vet vem man är. Lägg på Nazister dissociationer sodomi osv. Detta gör basen för 15 år i schizofreni ! Men kall tänkande trångsynt gudatro.
Och gör fog för att grubbla lite...

:hjärta :hjärta :hjärta
Mer
11 år 3 månader sedan #553722 av LeoK
Hej, alla

Att Sigmund Freud har blivit nedvärderad för sina teorier som sägs i den inledande posten beror kanske på att dom är aningen föråldrade år 2013. Men har vi egentligen några som är bättre? Att han införde berättelsen till psykiatrin är trots allt de flesta åtminstone överens om. Men vart tog den, vägen?

Ska vi berätta att kassapersonalen är arrogant och får en att må dåligt. Att Polisen och Psykiatrin..!! säger att Tomas Quick har begått 8 mord - när han inte begått ett enda. Ja, vem vill att vi är tysta? Det är svårt nog som det är. OK, visst kan ibland kassapersonalen vara trevlig. Och Polisen ibland ta fast en fortkörare.

Men, jag tycker allmänt att dom mobbar "Sigge" och hans bidrag till psykiatri och psykologi.

Har vi egentligen några teorier som är bättre än Freuds från förra sekelskiftet? Kanske inte. Vi gnäller och säger att Freuds idéer är dåliga, men vi skapar inga nya som håller.

Jag, personligen, tycker att dessa omständigheter är högst märkliga.

LeoK
2013-01-21
Mer
11 år 3 månader sedan #553726 av Geta
Hej Leok!

Sigmund Freud is still alive.
Mer
11 år 3 månader sedan #553728 av Jesus/magnus
dagens applåd!

"Forskarna tycker att terapin skall inriktas för lösa hinder i processering av känslor, mentalfunktionsförmåga relaterat till känsla av jaget och utveckling samt vidmakthållande av relationer. '

från artikel på viska sidan^^

:be :grandpa

John 8:31-32.
Mer
11 år 3 månader sedan #553733 av Nissegossen
Hej LeoK och välkommen!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum