Alltså hur orkar ni schizofrena med ert liv?

Mer
6 år 10 månader sedan #947343 av Amandara
Om livet är väldigt jobbigt och bråkigt och tråkigt mår man nog inte så bra. Vägen är att leva så sunt man kan och orkar och att jobba för att medicinerna är så väl inställda som möjligt alltså en dialog med sin psykiatriker. Jag har varit i misstroende paranoida träsket och det är hemskt....men man mår inte bra.
Mer
6 år 10 månader sedan #947456 av Admin1
Viktigt är att lära sig så mycket som möjligt om schizofreni och hur man förebygger psykoser och symptom. Man kan göra mycket själv för att få mindre symptom.
Mer
6 år 10 månader sedan #947474 av IngeF
Schizofreni er et ganske ubetydelig problem sammenlignet med CP og kognitiv svikt, men det har en del juridiske heftelser jeg helst skulle vært foruten. Psykiatere overser åpenbar organisk hjerneskade, ettersom de vet mindre enn ingenting om det.
Mer
6 år 10 månader sedan #947509 av Nissegossen

notwoodstock skrev: Jag skulle läst mer i tråden om det inte var så tättskrivet. Skriv nytt stycke ibland!


Precis som stocken säger här, lämna space emellan så det blir luft i texten Lonely så är det lättare att traggla sig igenom ett stort textstycke. Sedan dina många ord. Se på Geta hon skriver en rad och den raden är hennes inlägg och har du funnit brister i det?

Hon får sagt vad hon vill, många ggr i en mening. Gör sammalunda, men jag själv är inte heller bra på det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 10 månader sedan #947535 av lonely
Nissegossen det finns bara en Geta som kan skriva på det sättet hon skriver på! Att jämföra mej och försöka få va mera som Geta är som att tro det räcker en gång torka arslet och sen är det bra! Ja ett gott försök iaf men lönlöst! Då kan man lika gärna låta bli tycker jag!
Mer
6 år 10 månader sedan #947537 av Geta
Personer med olika diagnoser uttrycker sig olika har Admin1 lagt märke till. Personer med diagnosen schizofreni skriver kort och koncist. Nissegossen är ett undantag. Personer med Aspergers skriver långa berättelser för att förklara en sak. Min psykoterapeut sa att jag var en enkel människa. Därför uttrycker jag mig korthugget tror jag.