Alltså hur orkar ni schizofrena med ert liv?

Mer
6 år 10 månader sedan #947170 av notwoodstock
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 10 månader sedan #947200 av lonely
Geta är du arg på mej? Jag har aldrig sagt eller påstått att jag är stygg utan det var du nu som la ord på mej dessutom anklaga du mej för att gå på dej Geta och Nissegossen så stygg sa du? Det var iaf inte min mening! Det jag faktiskt oxå sa att jag är väldigt snäll och anklaga mej för att ge mej på er är lite att ta i för hur samhället idag är bland alla människor så är jag nog det snällaste i laget man kan möta på!

Dessutom att det finns bara två val att antingen ta livet av sig eller leva vidare är exakt det frågorna som driver vissa att ta livet av sig så man behöver inte va så drastisk vilket det vore att göra det utan nu lugnar vi ned oss! För det handlar inte om hur svag man är eller stark man ska vara utan handlar om helt andra saker, det är irrationella tankar självmord och nästan alla människor nån gång i livet går igenom mörka perioder i livet där man mår dåligt eller väldigt dåligt och det finns alltid en väg tillbaka att må bra igen om man söker hjälp och vård på psyket sedan ibland måste man överdriva sina symtom jättemycket för att få den hjälp som man behöver om inget annat funkar, så det behöver inte Geta vara så drastiskt att om man inte lever vidare utan tar livet av sig för det handlar om irrationella tankar och känslor när man har självmordstankar och det går över med hjälp från psyket som är där för att hjälpa och Geta det finns bara en utväg och det andra finns inte som alternativ egentligen för det finns alltid en väg tillbaka att må bra igen! Så man ska aldrig ge upp för sitt mörker alltså irrationella tankar och känslor.... Alla kan få ett bra liv igen även den mest sjuka med då hjälp och stöd från psyk! Det kan bara gå uppåt när man har nåt botten men ibland kan det ta lite tid....
Mer
6 år 10 månader sedan #947204 av Geta
Du verkar förvirrad, lonely. Vad hade Nissegossen och jag tjänat på att gå emot samhället?
Mer
6 år 10 månader sedan #947205 av notwoodstock
Jag skulle läst mer i tråden om det inte var så tättskrivet. Skriv nytt stycke ibland!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 10 månader sedan #947210 av Jocke
Ja, problemet är att våra sjukdomstillstånd gör oss villrådiga, i alla fall vissa av oss.

Men jag har problematik med att så mycket uttala sig i bara jag-form, när vi alla måste ta ansvar för vad vi säger och uttrycker oss mot människor som kanske inte riktigt klarar att se utöver sig själva?

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 10 månader sedan #947211 av Geta
Om samhället är schysst mot en själv, ska man väl vara schysst tillbaka?