Anna Odell revival

Mer
10 år 7 månader sedan #609398 av Geta
Svar från Geta i ämnet Anna Odell revival
Det tål att fundera på?
Mer
10 år 7 månader sedan #609611 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Anna Odell revival
Det konstigaste för mig är varför muslimer kommer till Västeuropa och varför de inte söker sig till muslimska länder om nu religionen är så viktig för dem. Det finns ju massor av muslimska länder.
  • trance
  • Besökare
  • Besökare
10 år 7 månader sedan #609621 av trance
Svar från trance i ämnet Anna Odell revival
Admin1,

jag fattar inte hur du tänker nu? det är ju inte förbjudet att utöva sin religion i sverige, så varför skulle de inte vilja bo här?
Mer
10 år 7 månader sedan #609626 av Geta
Svar från Geta i ämnet Anna Odell revival
Sverige har på senare år utmålats som ett väldigt rasistiskt och islamofobiskt land. Ändå söker sig fler och fler personer från andra länder med annan religion och kultur hit. Hur går det ihop? Är det inte så dåligt som det sägs.
Det är ofta svenskar som påstår detta..
  • trance
  • Besökare
  • Besökare
10 år 7 månader sedan #609634 av trance
Svar från trance i ämnet Anna Odell revival
Nä det är ju inte så dåligt som det sägs. Sverige är ett av världens mest toleranta och välkomnande länder, förmodligen bäst i världen på detta. det betyder inte att sverige är ett paradis, det förekommer jättemycket diskriminering och rasism i sverige också. men jag som sett så många andra länder har möjlighet att jämföra och hur illa det än är i sverige är det förmodligen mycket värre än de flesta andra länder.
Mer
10 år 7 månader sedan #609645 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Anna Odell revival
Jag menar om islam är en så central del av deras liv, så vore det väl naturligare att bosätta sig i ett islamskt land och inte i kristna länder. Varför flytta till länder där religionen deras inte genomsyrar samhället för det är ju det en del av dem verkar vilja ha.