Anna Odell revival

Mer
10 år 7 månader sedan #608357 av Geta
Svar från Geta i ämnet Anna Odell revival
När jag blev uppringd, sa jag att jag är psykiskt sjuk och vill inte komma därför.
Jag gjorde inte mycket väsen av mig när jag gick i skolan. Tror faktiskt inte att
jag är så intressant nu heller- inte som Anna Odell. Jag var inte mobbad, när jag
gick i skolan. Idag funderar jag på varför jag inte var det?

www.dn.se/kultur-noje/film-tv/an ... i-venedig/
Mer
10 år 7 månader sedan #608432 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Anna Odell revival
Anna Odell kanske var jobbig mot de andra i klassen under skolgången och därför ville de slippa henne. Har själv varit på "klassträffar" och jag blir alltid bjuden, men på senare tid har jag tackat nej även fast alla försökt övertala mig att komma.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
10 år 7 månader sedan #608522 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Anna Odell revival
Jag har bara varit på två klassträffar, men om de har haft fler vet jag faktiskt inte. Lika bra det.

Den första klassträffen 1980, var med min klass från grundskolan. Den var en riktig brakfylla, jag vaknade upp i en spjälsäng ihopkrupen som en sovande snok. Var ungen sov någonstans vet jag inte.

20 år efter gymnasiets avslutning (tyvärr hade då studentexamen avskaffats året innan, vi HAR faktiskt inte någon studentexamen numera, vilket många tycks tro) så hade min gymnasieklass klassfest. Det var fantastiskt kul, sov bara tre timmar. Nästa år kommer det att vara 40 år sedan vi slutade skolan. Det lär bli en ny träff. Och jag blir sannolikt bjuden eftersom jag redan nu har kontakt med flera av mina klasskompisar. Då kommer vi att vara gamla. Märkligt.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
10 år 7 månader sedan #608534 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Anna Odell revival
Men det finns många andra sammanhang så folk har "hoppat över" mig när de ska bjudas på middag eller någon ska fira sin födelsedag.

Många är de gånger då jag har känt mig som ett andrahandsval. "I brist på annat så träffar jag Cosmos".

En gång i tiden skulle något sådant aldrig ha hänt. Jag var med i den innersta kretsen. Det är lite märkligt att läget har förändrats så mycket under årens lopp. Trots allt är jag densamma.

Men alla år i psyksvängen löste upp hela min gamla vänkrets och den kunde jag aldrig samla igen. Och sedan förändrades jag, särskilt när jag var som sjukast, så trodde folk att det var någon annan men som var väldigt lik mig till utseendet.

[i:1gv9d84i]"I'm not the one you put your faith in, just someone who looks like me"[/i:1gv9d84i]
Aimee Mann,/ Humpy Dumpy
Mer
10 år 7 månader sedan #608538 av Geta
Svar från Geta i ämnet Anna Odell revival
Oftast tycker jag att det är skönt när folk hoppar över mig.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
10 år 7 månader sedan #608543 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Anna Odell revival
Ja, när man egentligen inte har lust att umgås (vilket är ofta) så gör man ju inget större ryck för att sällskapa. Men ibland kan det vara sårande och t o m kränkande att bli utesluten.