Full fart mot döden

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 4 månader sedan #890895 av Fantasio
Jag gör vad jag kan för att förkorta skiten kallat livet. Jag röker, jag dricker, jag motionerar inte. Jag är en kamikaze-pilot utan flygplan och önskar att min läkare hette Kevorkian.

Nu har man snart genomlidit 2016 och inte blev det vad jag hoppats på. Ångesten har klingat av, det är bra, men jag vill ha så mycket mer.

Jag tror jag lever max 20 år till, då är jag 68 och det låter som en bra ålder att ta ned skylten vid. Jag är urless på mitt patetiska liv, jag är innerligt trött på mig själv.
Mer
7 år 4 månader sedan #890906 av Geta
Svar från Geta i ämnet Full fart mot döden
Men tänk om du kommer att må allt bättre. Du är ju på väg att göra det.
Då ångrar du att du har raserat ditt tempel som är din kropp. Jag tänkte
också så tidigare att det inte hade någon betydelse om jag levde osunt,
för jag ville ändå dö. Ju förr dess bättre. Idag mår jag bättre och vore
glad om jag inte hade dragit på mig diabetes.
Mer
7 år 4 månader sedan #890917 av memphis
Svar från memphis i ämnet Full fart mot döden
Måste ge Geta poäng här, trots att jag i stort sett känner som du Fantasio. Så less ibland o särskilt senaste tiden o min livskamrat är död. Geta har varit med om både den ena och andra sidan av saken. Saker kan förändras över tid. tänk om man senare uppskattar livet bättre o vill vara så frisk man kan. samtidigt är jag ingen renlevnadsmänniska direkt o vill njuta av det som går att njuta. enda anledningen att jag försöker sluta röka är för om det är bättre när jag nu sparar ut håret samt att det kostar så mycket pengar. annars skulle jag bolma på. och dricka mer också men det går så mycket pengar åt det.
Mer
7 år 4 månader sedan #890962 av Melun
Svar från Melun i ämnet Full fart mot döden
En kraftig Gudsupplevelse kanske skulle behövas. Det är ju bland de utsatta Han finns.
Mer
7 år 4 månader sedan #890967 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Full fart mot döden
Full far mot döden p0 ett så hälsosamt sätt som möjligt för att leva länge och vara pigg är ju drömmen. Verkligheten ser inte ut så....för mycket alkohol för lite motion
Mer
7 år 4 månader sedan #890990 av wasp
Svar från wasp i ämnet Full fart mot döden
Ett tag till hänger jag nog med. Röker inte dricker inte alkohol, frossar inte i mat och godis. Snusar, det gör jag - började med det när jag slutade röka 1994. Hade rökt sedan 1975 då, ångrar att jag började röka..............