Full fart mot döden

Mer
7 år 4 månader sedan #890997 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Full fart mot döden
Full fart mot döden Fantasio? Du kan väl stanna upp och titta på blommorna först ;). Skämt åsido. Är det dags att börja ta itu med saker i ditt liv? Kanske börja med äta nyttigt och träna, göra små förändringar och snart har hela livet förändrats. Jag fick mycket mer energi när jag började jobba som kontaktperson, det har hjälpt mig mycket. Försök hitta saker som kan hjälpa dig framåt. Vad är det största hindret för dig att ta itu med ditt liv?

Anchored in Christ ✟

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 4 månader sedan #891005 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Full fart mot döden
Tack för era fina svar.
Mer
7 år 4 månader sedan #891049 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Full fart mot döden
Ofta är det nog fetma, rökning, alkohol och brist på motion som dödar. Det är faktorer som man kan påverka själv och förlänga sitt liv. Fetma förkortar livet med 11 år. Cigaretter säkert minst lika mycket.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 4 månader sedan #891556 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Full fart mot döden
Det kan inte vara Guds mening att livet ska vara en kamp. Har jag släppt in djävulen i mitt liv? Jag önskar att jag var troende, att det fanns en mening med lidandet.
Mer
7 år 4 månader sedan #891613 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Full fart mot döden
Vill du verkligen vara troende så måste du ge Gud en chans att komma in i ditt liv, börja söka honom, och gå i kyrkan. Sen får du lita på att Gud kommer ge dig tro.

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 4 månader sedan #891623 av cecilia76
Svar från cecilia76 i ämnet Full fart mot döden
Men, Fantasio. Du har så mycket som andra människor inte kommer i närheten av. Tänk att du har en bra bostad, familj, bra arbets kompisar. Dessutom har du chansen att gå ut och äta gott då och då.

Många jag ser idag har det uslare. Det sitter en tiggare utanför affären. Det är kallt på marken, men han ger ett leende.