Uppdatering från Erica februari 2018

Mer
6 år 2 månader sedan #1028599 av Erica
Hej alla fina viskare! :hjärta

Hoppas att ni mår bra! Tänkte bara ge en liten uppdatering! Jag kom tillbaka till Sverige nyligen och bor tillfälligt på Gotland. Av olika skäl var jag mer eller mindre tvungen att lämna Indien tidigare än planerat och det känns som om det kanske var den sista vintern där. Man ska kanske aldrig säga aldrig men jag kommer inte åka dit på några år i alla fall. Mitt mående är ändå helt okej och jag är sjukt imponerad över mig själv att jag lyckades att undvika att bli psykotisk trots att jag bara använde 5 mg Abilify och var under extrem stress cirka en månad.

Angående medicinen så är planen att sätta ut den helt inom ett år. Jag har hållit mig psykosfri på 5 mg Abilify nu ett år cirka. Om jag klarar det så tror jag att jag ska klara mig helt utan medicin också. Det känns som om jag har lärt mig mycket om tidiga varningstecken och olika mönster kring hur jag hamnar i psykos.

Vidare, jag arbetar på min C-uppsats för en kandidatexamen i psykologi och temat är fördomar och stereotyper om individer med psykos och schizofreni. Jag anser att det är ett mycket intressant och viktigt ämne. Till hösten får jag se vad jag hittar för intressanta kurser att läsa men det kommer nog att vara distansstudier och jag kanske kommer åka till Kanarieöarna nästa vinter. I sommar kommer jag förmodligen läsa en sommarkurs på plats i Skåne.

För övrigt har jag tre nya bokprojekt på gång. Jag har nämnt lite om det tidigare. En är en lyckoguide, en annan är en fortsättning på självbiografin "När frosten kom innanför min hud", och den tredje är en roman som handlar mycket om Indien. Den sista idén är ett nytt projekt som känns väldigt roligt och spännande, det ska bli kul att skriva fiktion och jag har påbörjat den lite. Jag ska skriva den ihop med en indisk kompis och eventuellt ska vi även skriva ett filmmanus utifrån boken. Kanske att jag får tid att skriva lite på boken i sommar då sommarkursen som jag planerar att gå "bara" är på halvtid. Det bästa hade varit om jag skulle kunna ägna hela sommaren åt att skriva på romanen men tyvärr så är ju världen konstruerad på ett sådant sätt att man måste ha pengar.

Annars tycker jag att jag mår rätt bra för det mesta.

Kram :hjärta :joker
Mer
6 år 2 månader sedan #1028601 av idefix
Tack för uppdateringen! :hallo
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 2 månader sedan #1028608 av Jocke
Ojsan en Viskare som är på väg upp i det blå! Hoppas dina högt burna planer finner kraft att förverkliga sig! Fantastiskt att en som befinner sig i gränslandet till en psykos, klarar att förverkliga en resa och en distansstudie i psykologi och samtidigt förverkliga en c-uppsats i psykologi!

Ja, stress lever vi med, som vågar utmana livets nyck? Många tror att man tillbakalutat kan ta för sig av livets framgångar? Men så är det inte, livet repellerar när man försöker ta en godbit från den!

Det är nog därför det ta mycket längre tid för den seriöse att vinna mark! Att tjuvåka på andras bekostnad verkar inte ha funkat på mig, jag kämpar för att hålla korpgluggarna öppna, så att jag någonstans kan förstå vad tusan som pågår inom oss alla!

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 2 månader sedan #1028613 av Fantasio
Kul att höra av dig. Spännande med bokprojekt.
Mer
6 år 2 månader sedan #1028663 av cecilia76
Det jag undrar är om det är vanligt att starta ett företag för att trycka upp böcker på On Demand förlag och sen ha egen förlags logga på boken?

Erica,Sen undrar jag om du också ger ut din bok under pseudonym nu?
Mer
6 år 2 månader sedan #1028688 av Erica
Tack för att ni läste! :) cecilia76, jag vet faktiskt inte riktigt hur vanligt det är. Nej, jag hade en pseudonym på första versionen av boken men sedan ändrade jag till mitt riktiga namn.