Uppdatering från Erica februari 2018

Mer
6 år 2 månader sedan #1030017 av Geta
Det liknar schizotyp personlighetsstörning.
Mer
6 år 2 månader sedan #1030060 av Erica
I vissa andra kulturer skulle jag kallas för shaman och vara väldigt uppskattad!
Mer
6 år 2 månader sedan #1030088 av memphis
Jag har ju som bekant haft en riktig satkärring i mitt liv, och hon var en utövare av svart magi. Hon talade en gång om att ta en hårtuss av någon och slänga in i elden, så skulle det bli som hon önskade sig. Jag tror att sådan ondska lönar sig på så vis att det kan fungera. Djävulen älskar sådant här destruktivt önskande. Men å andra sidan tror jag som Zoidar att det i slutet, eller tidigare, alltid straffar sig att inte vara en snäll, välmenande människa. Karma comes.
Mer
6 år 2 månader sedan #1030090 av memphis
För övrigt är djävulen en sann sadist. Så han äldkar att se även sina tillbedjare lida.
Mer
6 år 2 månader sedan #1030121 av Erica
Nej, precis, jag har aldrig sagt att svart magi är något jag vill hålla på med. Men faktum kvarstår att det existerar och det tycker jag folk har rätt att veta. Inom magins värld sägs det att allt man skickar ut kommer tillbaka till en själv trefaldigt. Det är minsann ingen lek och jag tror att de flesta som ger sig in i svart magi ångrar sig och då finns det tyvärr få vägar ut ur det hela. Har man en gång blivit iblandad så finns det bara mer eller mindre dåliga vägar ut tyvärr. Självklart har man dock rätt att försvara sig. Jag ställdes inför frågan om jag ville skicka tillbaka den svarta magin (mer som en filosofisk fråga alltså, den spirituella healern sa inget om det) men jag valde i mina tankar att inte göra det. Karma får göra det jobbet som sagt. Men visst kan folk gå över gränser ibland och reta en till vansinne. Då tror jag att vem som helst kan bli ond, det handlar nog mest om var man har den gränsen.
Mer
6 år 2 månader sedan #1030275 av Undrande

Erica skrev: I vissa andra kulturer skulle jag kallas för shaman och vara väldigt uppskattad!

I Benin, tror jag det var, är Voodoo statsreligion. Det ligger stora pengar i trafiken av kvinnor till hungrande inte så fina herrar, således köper maffian en Voodoopräst och en rit utförs, med kyckling som nackas och sprit som sprutas och det dricks blod och viftas med dammvippa av påfåglar eller dylikt, sen är kvinnan bunden till ett löfte i svart magi, alla hon älskar ska lida för evigt om hon inte betalar. Således måste du köpa nya riter för att undkomma de som förslavat dig. Svart magi är en het potatis att hålla invid din barm. :ajaj

Du kanske ska bli shaman? Marknaden finns ju, som du säger,folk vill ha lite magi i livet. Och du pallar ändå inte bli "tjänsteman". :lol:

Tyvärr är ju rekommenderat leverne för en galning, eller vad säger de, "ohälsa", alltid lite asketiskt med en touch av skolresa. Och så är det väl. Dissociativa droger, sprit, CS, opiater, :stopp . Samma sak med att ta lätt på (teoretiskt)djupa relationer, det är ofta svårt att knyta an på riktigt och när det händer så kan det bli affektivt till övermåtta. Att gå djupt in i religion kan rädda vissa men dödar andra, de lever helt i bibeln eller inser att de är så syndiga att de självspiller sig.
Dåligt kosthållning fast rek är att tänka över kosten mycket noga. :fiol De sjuka sover ofta dåligt med psykosliknande sensationer som ofta är plågsamma. :evil: Mot detta används olika seghetsmedel. Öl och cannabis rekommenderas inte utan övervakning av läkare. :be


Du lever ju onekligen, nu är det bara frågan om du är med i verkligheten. Det är en fråga som också innebär: Vilken verklighet boostar du för dig själv och är det lämpligt att gå liksom all in? Pallar du ett fett bakslag? Se att all energi lagts på hoppet att bygga ett luftslott? Sen är ju tron personlig och den ska respekteras men innebär tron masslakt som offer till solen, ätande av drog som gör att du blir en zombie och det hela är verkligen menat att vara "svart magi" med allt som ingår.

:grandpa