Uppdatering från Erica februari 2018

Mer
6 år 2 månader sedan #1029943 av Erica
Hur definierar man svart magi? Ja, det är en bra fråga. En andlig lärare som jag gått en kurs hos menar att även att tänka eller prata illa om någon annan är svart magi eller en medial attack som han kallade det. Jag anser att medial attack är ganska likt svart magi. Generellt tänker jag att svart magi handlar om ritualer och magi som har för avsikt att skada eller kontrollera någon.

Om man inte är kraftfull och kunnig själv så kan man tydligen anlita en svartmagiker. Jag har varit hos en spiritual healer nu i Indien men jag har nyligen hittat en sida online där man också arbetar med att bryta svart magi. Där kunde jag skicka in en del information för att sedan gratis få ett E-mail som meddelar om jag är utsatt för svart magi och i så fall få information om detta. Jag väntar med spänning! Bra med en second opinion också! Den mannen online verkar seriös och kunnig. Jag kommer få svar inom en vecka och då får jag se hur jag ska gå vidare. Han skrev också att det är många som säger att de kan bryta svart magi men att de är fejk, de utnyttjar folk som är desperata och söker efter hjälp. Det stämmer säkert. Jag försöker arbeta efter "när jag ser och känner hyfsat tydliga resultat då tror jag på det". Det är så lätt att inbilla sig saker annars.

För övrigt misstänker jag att det finns en massa människor som är utsatt för svart magi men att de är omedvetna om det. Hur kan man då kämpa emot det? Bara för att man inte tror på svart magi så betyder det absolut inte att man är skyddad mot det, kanske snarare tvärtom. Tror man inte på svart magi så kan man ju aldrig vidta de åtgärder som behövs.
Mer
6 år 2 månader sedan #1029944 av Geta
Min psykoterapeut sa att man får tänka vad som helst men inte göra vad som helst.

En annan sak- det är svårt att läsa ett så långt stycke utan att det är uppdelat.
Mer
6 år 2 månader sedan #1029954 av Erica
Så om man sitter hemma i soffan och tänker onda tankar om folk hela dagarna så är det okej?
Mer
6 år 2 månader sedan #1029962 av Geta
Det går inte att vara en sådan perfekt människa att man aldrig tänker en ond tanke.
Mer
6 år 2 månader sedan #1029963 av Erica
Nej, sant. Dock så anser jag att det är en stor skillnad på att tänka onda tankar ibland eller att gå in för det mer systematiskt.
Mer
6 år 2 månader sedan #1029964 av Geta
Vem har gått in systematiskt att tänka onda tankar?