Uppdatering från Erica februari 2018

Mer
6 år 2 månader sedan #1028736 av Admin1
Psykoser kan komma plötsligt också utan varningstecken och 30 % av psykoserna märker man inga varningstecken på. Jag tycker du skall diskutera med din läkare innan du slutar med Abilify för att få hens syn. Har du några biverkningar av Abilify som gör att du vill sluta. Skulle gissa att din chans att klara dig utan Abilify är 20-30 %.
Mer
6 år 2 månader sedan #1028787 av Erica
Admin1, jag kommer givetvis prata med läkare först. Ja, det finns lite olika anledningar till att jag vill sluta, bland annat några biverkningar. Jag tänker att jag kan ha Zyprexa som akutmedicin om jag känner att jag håller på att gå in i en psykos och ta den några dagar eller veckor. Jag tar hellre Zyprexa tillfälligt om jag skulle behöva än att ta Abilify varje dag år ut och år in.
Mer
6 år 2 månader sedan #1028797 av Geta
Hinner du det innan psykosen slår till?
Mer
6 år 2 månader sedan #1028802 av Erica
Även om den slår skulle jag kunna ta Zyprexa ett tag. En gång var jag ganska psykotisk i typ 10 dagar och sedan började jag ta Zyprexa och då kom jag ur psykosen efter några dagar och någon vecka senare kände jag mig i princip som vanligt. Då övergick jag till att ta Abilify igen.
Mer
6 år 2 månader sedan #1028831 av Maxjohan1983

Erica skrev: En är en lyckoguide, en annan är en fortsättning på självbiografin "När frosten kom innanför min hud"

Kul att du har många järn i elden. Men denna titel är dock inte din bästa. Pröva typ "När jag tinade bort" istället. Sedan tycker jag inte du ska sluta helt med medicin. Det är lätt att du går in i en bubbla och inte noterar psykosen. Eftersom att du minsann ska vara "frisk". Det händer dagligen. Jag var helt utan meds under ett år. Slutade med LPT.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
6 år 2 månader sedan #1028837 av Geta
Men är inte meningen med antipsykotika att man ska undvika psykoser? Man kan göra så mycket dumt, när man blir psykotisk.