Uppdatering från Erica februari 2018

Mer
6 år 2 månader sedan #1029965 av Erica
Det finns det garanterat folk som gör.
Mer
6 år 2 månader sedan #1029966 av Geta
Ju mer som man försöker trycka ner skuggan, ju mer växer den.
Mer
6 år 2 månader sedan #1029967 av Zoidar

Erica skrev: Hur definierar man svart magi? Ja, det är en bra fråga. En andlig lärare som jag gått en kurs hos menar att även att tänka eller prata illa om någon annan är svart magi eller en medial attack som han kallade det. Jag anser att medial attack är ganska likt svart magi. Generellt tänker jag att svart magi handlar om ritualer och magi som har för avsikt att skada eller kontrollera någon.


Svart magi handlar om som du säger att påverka någon för egen vinning eller för att skada. Det finns säkert 100-tals olika sätt att göra detta. Jag vill gärna inte prata om vad som kan vara svart magi, för jag vill inte att någon ska veta. Man säger dock att den som sysslar med svart magi själv också kommer drabbas på ett eller annat sätt. Det finns massor av berättelser om detta.

Prata illa om någon eller tänka illa om någon är inte svart magi. Svart magi är när man medvetet försöker påverka någon andligt som jag sa till egen vinning eller till att skada, mot individens vilja, eller mot hennes vetande.

Erica skrev: För övrigt misstänker jag att det finns en massa människor som är utsatt för svart magi men att de är omedvetna om det. Hur kan man då kämpa emot det? Bara för att man inte tror på svart magi så betyder det absolut inte att man är skyddad mot det, kanske snarare tvärtom. Tror man inte på svart magi så kan man ju aldrig vidta de åtgärder som behövs.


I.o.m. att svart magi är kopplad till ondska, eller för att gå rakt på sak till Lucifer själv, så är det bästa (egentligen enda hållbara) sättet att skydda sig att vända sig till Jesus för hjälp. Jesus avslöjar lögn och mörker, ger ljus till den som söker honom. Om man går till andra "magiker" för skydd, så blir det lätt en soppa. Risken är att det bara blir mer och mer trassligt. Det är lite som att ta ett gift för att bota ett gift. Det råd jag kan ge dig Erica är att lämna allt sådant. Det har hjälpt mig massor att be till Jesus och lita på hans skydd när jag varit med om sådana här saker. Återigen Jesus är ljus och sanning, svart magi är mörker och lögn.

Anchored in Christ ✟

Mer
6 år 2 månader sedan #1029974 av Geta
Har märkt att i kyrkor, där man förbjuder onda tankar kan man vara riktigt elak.
Mer
6 år 2 månader sedan #1029991 av Admin1
Har man psykossjukdom skall man försöka hålla sig i verkligheten för att minska psykosrisken. Svart magi och liknande tänkande är inte bra för det är overkliga saker och kan likna därför vanföreställningar.
Mer
6 år 2 månader sedan #1030014 av Erica
I Sverige kallas det vanföreställningar om man pratar om svart magi, men i många andra delar av världen så är det inte så. Är alla medium då psykotiska eller schizofrena? Kom ihåg mina ord. Förr eller senare så kommer allt detta komma till ytan även för allmänheten i Sverige. De håller oss nu i okunskap om svart magi och en massa andra fenomen, självklart är detta ingen slump. Jag ämnar dock att upplysa folk om sanningen. Sanningen finns där ute. Och alla har rätt att veta sanningen, sedan om man är redo eller inte för sanningen, samt vad man gör med sanningen det är en helt annan sak.

Jag anser att det bara är "mode" i västvärlden att inte tro på magi. Den trenden håller dock på att ändras, fler och fler upplever sanningen och har du upplevt sanningen så finns det ingen väg tillbaka mot okunskap. En del saker som man lär sig kan man inte göra "olärda". Mode i samma bemärkelse som att ibland är det inne att vara väldigt brun/solbränd i västvärlden, ibland är det inne att vara ganska blek/vit.

För övrigt så är magi världens äldsta religion.

Ikväll är det fullmåne! Jippie!