Robotar!

Mer
5 år 8 månader sedan #1084244 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Annars, när det gäller A.I. - Artificiell Intelligens:

Moderaterna är egentligen det partiet som vill satsa mest på A.I. - Artificiell Intelligens!

Läste:

"Moderaterna, å sin sida, har vid en valseger utlovat en storsatsning på tekniken, med förhoppningar om att bygga ett svenskt ai-institut.".
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1084332 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Som sagt, läser arbetsboken 2:a delen "Börja Med Elektronik och Arduino" och jag måste nog säga att jag lär mig hela tiden nåt nytt. Bra är också att han författaren till boken har en egen hemsida som man kan vända sig till.

Hursomhelst, han författaren är expert på elektronik så han leder fortfarande med 5-1 mot mig, dröjer nog länge tills det ens står 5-3. Men å andra sidan så har jag bestämt mig att jag ska hålla på med elektronik resten av mitt liv/hela livet! Känns 100 % rätt att göra det!

Kom in en gång på 4 års-teknisk linje som jag skulle läsa in på 2 år men hoppade av utbildningen för det var inte rätt tid till sånt då på den tiden. Idag känns det mer rätt - men så är man äldre idag och vill bara idag ha det här som hobby.

300
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1084924 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Jag får nog vänta med att köpa ett oscilloskop eftersom jag vill lägga till extra pengar till en dubbelsäng som min kvinna vill köpa den här månaden. Hon har redan köpt en el cykel för över 17 tusen kronor så jag vill hjälpa henne att även få en dubbelsäng.
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1084940 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Vet nu efter att ha läst lite i arbetsboken att jag måste köpa en stationär digital multimeter före oscilloskop om jag ska lära/utbilda mig i tur och ordning. Så nästa köp blir inte oscilloskop utan en stationär digital multimeter istället.

Preliminärt utvald:

300
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 8 månader sedan #1084948 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1085175 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!

Utomjordingen (jag) skrev: Hon har redan köpt en el cykel för över 17 tusen kronor så jag vill hjälpa henne att även få en dubbelsäng.


Hon sa idag att jag inte behöver hjälpa henne med att köpa en ny dubbelsäng utan hon kan nog köpa en säng ändå. Så av den anledning så ska jag då istället beställa den här den här månaden:

300


Man mäter då olika spänningar! Man kopplar två krokodilklämmor till ändpunkterna på sladdarna från tillexempel en batterianslutning när man mäter.



Last edit: 5 år 8 månader sedan by Utomjordingen.